Tesla nemá výkonný hardvér len vo svojich elektromobiloch. Najnovšie predstavila svoj vlastný superpočítač Dojo, ktorý je aktuálne piaty najvýkonnejší na svete. Využíva ho na tréning vlastného systému autonómneho riadenia.
Tesla v tichosti už niekoľko rokov pracovala na svojom vlastnom superpočítači zvanom Dojo. Tu a tam o ňom prezradil zopár detailov šéf automobilky Elon Musk, ktorý v minulosti spomenul aj jeho plánovaný výkon až 1 000 petaFLOPS.
Automobilka má superpočítač využívať na spracovanie obrovského množstva video-dát pre tréning umelej inteligencie Autopilot. Tento autonómny systém riadenia sa má totiž najnovšie spoliehať už iba na obrazové dáta z kamier. Radary a ďalšie senzory už začala Tesla zo svojich elektromobilov postupne odstraňovať, pre Teslu sú totiž príliš pomalé a nepresné.
Aby bol autonómny systém schopný reagovať na okolité podnety podobne ako človek, potrebuje k tomu dostatočne komplexnú neurónovú sieť, ktorú je možné vybudovať jedine pomocou obrovského množstva dát. Ich spracovanie má na starosti práve superpočítač Dojo tvorený neuveriteľnou zostavou hardvéru.
Obrazové dáta spracováva Dojo pomocou 5 760 grafických jadier a celkovo 10 petabajtov pamäte s rýchlosťou prenosu až 1,6 terabajtov za sekundu. Jeho finálny výkon napokon dosahuje až 1,8 exaFLOPS, čím sa Dojo radí zhruba na piatu priečku zoznamu najvýkonnejších superpočítačov na svete. Oficiálne však Dojo jednotným benchmarkom pre superpočítače ešte neprešiel.
Ak sa plán Tesly podarí, svojim autonómnym systémom riadenia v budúcnosti výrazne predbehne konkurenciu, ktorá sa spolieha na podrobné mapovanie terénu pomocou senzorov LiDAR. Kamery v elektromobiloch Tesla si žiadne podrobné mapovanie ulíc a ciest vyžadovať nebudú a v praxi budú schopné reagovať na prakticky akékoľvek prostredie v akomkoľvek kúte sveta.
Už dnes sa systém Tesla Full Self-Driving v beta verzii dokáže vyrovnať výrazne komplexnejšiemu autonómnemu systému spoločnosti Waymo, ktorý dnes funguje iba vo vybraných lokalitách Spojených štátov.