- #Autá
- 3 min.
- 14.6.2021
Volkswagen Project Trinity bude prvým modelom značky vytvoreným „zvnútra-von“
Pripravovaný elektrický sedan od Volkswagenu má priniesť revolučný interiér. Ako prvý model značky bude totiž postavený primárne pre autonómnu jazdu, čomu bude odpovedať aj interiér zameraný na oddych, voľný čas a zábavu.
Project Trinity označuje nový plne elektrický sedan automobilky Volkswagen, ktorý by sa mal aj s viacerými prvenstvami pretaviť do produkčného modelu v priebehu roka 2026. Pôjde o jeden z prvých modelov koncernu postavených na škálovateľnej platforme SSP a vylepšenej softvérovej platforme novej generácie.
Volkswagen najnovšie k týmto prvenstvám pridáva aj informáciu, že Project Trinity je prvým vozidlom, ktorý ako koncert vyvíja formou „zvnútra-von“. Znamená to teda, že dizajnéri a inžinieri automobilky začali pracovať najprv na jeho interiéri so zreteľom na priestor a pohodlie pre všetkých cestujúcich.
Produkčná verzia tohto tajného projektu má byť vybavená pokročilými asistenčnými systémami 3. úrovne s plánom neskoršieho rozšírenia jeho možností až na 4. úroveň najneskôr do roku 2030. Vozidlo bude v tejto fáze schopné šoférovať plne autonómne aj bez potreby kontroly zo strany vodiča.
„Trinity voláme stroj času, pretože nás vezme do éry autonómnej jazdy a voľného času, ktorý vám poskytne. Trinity je spoločníkom na celý život: na voľný čas, na rodinu a podone.“, hovorí šéf predaja Volkswagenu Klaus Zellmer.
Prvé skeče interiéru ukazujú minimalistickú palubnú dusku a plne sklápateľné sedadlá vrátane toho vodičovho, ktorý si bude môcť vďaka autonómnej jazde počas cesty oddýchnuť. Volkswagen podľa prvých návrhov premýšľa aj nad odstránením volantu, čo však neodpovedá informáciám o tom, že Project Trinity nebude v prvej fáze po vydaní ešte plne autonómnym vozidlom.
Volkswagen zatiaľ nemôže upresniť a teda ani sľúbiť konkrétne autonómne schopnosti nového vozidla. Naráža totiž na absenciu cestnej regulácie, ktorá by vôbec s takýmto vozidlom počítala. Na zmenu legislatívy by podľa šéfa vývoja automobilky Thomasa Ulbricha bolo najprv potrebné, aby vlády a zákonodarcovia počúvali výrobcov a boli s nimi ochotné na túto tému diskutovať. Plne autonómne riadenie by podľa neho malo byť po technickej stránke pripravené na uvedenie niekedy v druhej polovici tejto dekády.