Reklama

Volkswagen Project Trinity bude prvým modelom značky vytvoreným „zvnútra-von“

Volkswagen
Stanislav Vinc
Volkswagen

Pripravovaný elektrický sedan od Volkswagenu má priniesť revolučný interiér. Ako prvý model značky bude totiž postavený primárne pre autonómnu jazdu, čomu bude odpovedať aj interiér zameraný na oddych, voľný čas a zábavu.

Project Trinity označuje nový plne elektrický sedan automobilky Volkswagen, ktorý by sa mal aj s viacerými prvenstvami pretaviť do produkčného modelu v priebehu roka 2026. Pôjde o jeden z prvých modelov koncernu postavených na škálovateľnej platforme SSP a vylepšenej softvérovej platforme novej generácie.

Zdroj | Volkswagen

Volkswagen najnovšie k týmto prvenstvám pridáva aj informáciu, že Project Trinity je prvým vozidlom, ktorý ako koncert vyvíja formou „zvnútra-von“. Znamená to teda, že dizajnéri a inžinieri automobilky začali pracovať najprv na jeho interiéri so zreteľom na priestor a pohodlie pre všetkých cestujúcich.

Produkčná verzia tohto tajného projektu má byť vybavená pokročilými asistenčnými systémami 3. úrovne s plánom neskoršieho rozšírenia jeho možností až na 4. úroveň najneskôr do roku 2030. Vozidlo bude v tejto fáze schopné šoférovať plne autonómne aj bez potreby kontroly zo strany vodiča.

Pozrite si

Nový Volkswagen Multivan je prvý úžitkový plug-in hybrid nemeckého výrobcu

Trinity voláme stroj času, pretože nás vezme do éry autonómnej jazdy a voľného času, ktorý vám poskytne. Trinity je spoločníkom na celý život: na voľný čas, na rodinu a podone.“, hovorí šéf predaja Volkswagenu Klaus Zellmer.

Prvé skeče interiéru ukazujú minimalistickú palubnú dusku a plne sklápateľné sedadlá vrátane toho vodičovho, ktorý si bude môcť vďaka autonómnej jazde počas cesty oddýchnuť. Volkswagen podľa prvých návrhov premýšľa aj nad odstránením volantu, čo však neodpovedá informáciám o tom, že Project Trinity nebude v prvej fáze po vydaní ešte plne autonómnym vozidlom.

Volkswagen zatiaľ nemôže upresniť a teda ani sľúbiť konkrétne autonómne schopnosti nového vozidla. Naráža totiž na absenciu cestnej regulácie, ktorá by vôbec s takýmto vozidlom počítala. Na zmenu legislatívy by podľa šéfa vývoja automobilky Thomasa Ulbricha bolo najprv potrebné, aby vlády a zákonodarcovia počúvali výrobcov a boli s nimi ochotné na túto tému diskutovať. Plne autonómne riadenie by podľa neho malo byť po technickej stránke pripravené na uvedenie niekedy v druhej polovici tejto dekády.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.