Lokalizačné prívesky zažívajú nový „boom“, vďaka spoločnostiam Apple a Samsung, ktoré túto kategóriu zariadení oživili pomocou svojich príveskov AirTag a SmartTag. Doterajší líder tohto odvetvia sa ale musí brániť a tak sa pre rozšírenie svojej lokalizačnej siete spája s gigantom Amazon.
Značka Tile bola najmä na americkom trhu ešte donedávna synonymom pre kompaktné lokalizačné prívesky, až kým do tohto odvetvia nevstúpili spoločnosti Apple a Samsung. Tie pri svojich príveskoch ťažia z lokalizačnej siete tvorenej všetkými zariadeniami z ich portfólia. To Tile samozrejme nemá šancu dobehnúť, jej lokalizačnú sieť vytvárajú iba používatelia jej príveskov.
Do karát Tile však zahral Amazon, ktorý koncom minulého roka predstavil vlastnú bezdrôtovú sieť s názvom Amazon Sidewalk. Jej účelom je prepojenie zariadení série Amazon Echo a Ring, ktoré vďaka Sidewalk dokážu komunikovať navzájom, aj so vzdialenými servermi aj v prípade, že sú mimo dosah sietí Bluetooth a Wi-Fi. V praxi ide o kombináciu bezdrôtovej technológie Bluetooth Low Energy, frekvenčného spektra 900 MHz a „ďalších frekvencií“.
Tile sa k tejto sieti pripojí už 14. júna, po tomto dátume teda budú schopné stratené cennosti s lokalizátorom tejto značky vyhľadať už aj inteligentné zariadenia od Amazonu. Ak napríklad vytratíte kľúče pred domom, ktorý má na svojom vchode nainštalovaný smart zvonček Ring, ten ho okamžite lokalizuje.
Prívesky Tile okrem toho bude možné po novom presnejšie lokalizovať aj v spolupráci s inteligentnými reproduktormi Amazon Echo. Aplikácia na vyhľadávanie príveskov vám po novom ukáže, ku ktorému smart reproduktoru vo vašej domácnosti je prívesok, resp. lokalizátor aktuálne najbližšie.
Defenzívna stratégia Tile je pochopiteľná, no vzhľadom na pomer veľkostí lokalizačných sietí Amazonu, Apple a Samsungu je otázne, nakoľko bude aj účinná. Prívesky Tile navyše stále nedisponujú bezdrôtovou technológiou UWB, ktorá by umožnila ich presnejšiu lokalizáciu na krátku vzdialenosť.
Druhá spomínaná slabina by sa mohla v dohľadnej dobe zmeniť. Tile totiž podľa zistení portálu TechCrunch skutočne pripravuje prívesok s technológiou UWB, ktorú spoločnosť plánuje spojiť s vyhľadávaním cenností prostredníctvom rozšírenej reality tak, ako to robí aj Samsung pri novom prívesku SmartTag+.