Reklama

NIO ET7 sľubuje až 1 000-kilometrový dojazd (NETC), atakuje Model S

Zdroj | NIO
Stanislav Vinc
Zdroj | NIO
Zdroj | NIO

Portfólio vozidiel čínskej automobilky NIO sa rozrástlo o nový luxusný sedan NIO ET7. Na domácom trhu má potenciál zaujať viac ako konkurenčná Tesla Model S či BMW radu 7, ktorej má oficiálne nový model za cieľ prebrať zákazníkov.

Čínska automobilka NIO sa netají tým, že nový model uvádza na trh ako alternatívu k vyššie uvedenej konkurencii. Na rozdiel od nej však NIO ET7, ako aj ostatné modely tejto značky, disponuje unikátnou funkciou – možnosťou takmer okamžitého doplnenia energie vďaka rýchlej výmene batériového modulu.

Zdroj | NIO

Nový model NIO ET7 ponúka v základnej verzii batériový modul s kapacitou 70 kWh, ktorý by mal na jedno nabitie vydržať zhruba 500 kilometrov (NEDC). Po vzore ostatných modelov bude hneď po vydaní ET7 začiatkom budúceho roka dostupný aj vo verzii so 100 kWh batériovým modulom, ktorý koncom budúceho roka doplní aj nový 150 kWh variant.

Pozrite si

Apple Car možno vyrobí Hyundai, automobilka potvrdila rokovania

Najvyšší variant má podľa metodiky NETC ponúkať dojazd presahujúci 1 000 kilometrov, teda zhruba 800 kilometrov podľa metodiky WLTP. Z nuly na 100 km/h sa pritom vďaka výkonu 480 kW dostane za 3,9 sekundy.

Zdroj | NIO

Silnou stránkou nového modelu má byť aj vylepšený systém autonómneho riadenia. O jeho fungovanie sa tentokrát postará nová zostava 8-11 Mpx kamier, 12 ultrazvukových snímačov a senzor LiDAR. Ostatné autá tak dokáže NIO ET7 rozpoznať na vzdialenosť 680 metrov a chodcov na vzdialenosť 220 metrov.

Pozrite si

Mercedes-Benz predstavil Hyperscreen, obrovský 56“ infotainment systém pre EQS

Dáta z týchto senzorov spracuje palubný počítač ADAM, pri ktorom sa automobilka chváli až 7-násobne vyšším výkonom, aký ponúka systém Full Self-Driving Computer automobilky Tesla. Autonómny systém Aquila Sensing by mal poskytovať 4. úroveň autonómneho riadenia už v roku 2022.

Zdroj | NIO

V základe bude nový elektromobil NIO ET7 začínať v prepočte zhruba na 56-tisícoch eur. O zhruba 9-tisíc eur si budú môcť záujemcovia elektromobil zlacniť jeho spojením s predplatnou službou pre rýchlu výmenu batériových modulov. Tú ponúka automobilka NIO v prepočte za cenu 123 eur mesačne.

Zdroj | NIO

Stanice pre rýchlu výmenu batérií navyše automobilka spolu s predstavením nového modelu výrazne vylepšila. V druhej generácii bude stanica schopná obslúžiť 312 vozidiel denne. Do konca tohto roka by ich chcela mať automobilka v prevádzke aspoň 500.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.