Nemecký inžinier predstavil elektromobil na metanol s obrovskou batériou, rozprávkovým dojazdom a výkonom pre tých najnáročnejších.
„Dnešné elektromobily mi vôbec nevyhovujú. Kazia sa, nemajú dojazd a pred jazdou musíte veľa plánovať,“ hovorí vo videu nemecký inžinier Roland Gumpert. Na rozdiel od mnohých kritikov, jeho reč pokračuje predstavením konkrétneho riešenia.
Tým je RG Nathalie, vozidlo, ktorého pohonnou látkou je metanol, z ktorého extrahuje vodík. Ako presne celý proces funguje si pozrite vo videu nižšie. Výkon Nathalie je na úrovni pretekárskych automobilov. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosiahne za 2,5 sekundy a najvyššia možná rýchlosť má byť 300 km/h.
O výkon sa stará dvojica elektromotorov, každý na jednej náprave, ktoré majú dokopy 400 kW, teda 536 koní. Až neuveriteľne znie veľkosť batérie, ktorá má podľa výrobcu kapacitu 178 kWh. Objem batérie môže potvrdzovať aj zverejnená hmotnosť vozidla, ktorá sa vyšplhala na 1 800 kilogramov.
Novinka má 65 litrovú nádrž na metanol, zároveň sa môže nabíjať aj zo siete. Aká je rýchlosť nabíjania výrobca neuvádza. Dojazd má byť prekvapivých 820 kilometrov. S najväčšou pravdepodobnosťou ide o dojazd, ktorý kombinuje plne nabitú batériu z o siete energiu získanú z plnej nádrže etanolu. Nech je ako je, 820 kilometrov je už naozaj slušné číslo.
Po vybití batérie sa Nathalie dokáže pohybovať maximálnou rýchlosťou 120 kilometrov za hodinu. Energiu na pohyb zabezpečuje 15 kW palivový článok. Elektromobil má dĺžku 4 370, šírku 2 080 a výšku 1 310 milimetrov, rázvor je 2 650 milimetrov.
RG Nathalie však nebude pre každého. Okrem toho, že výrobca zamýšľa limitovaný predaj, presné číslo nie je známe no objavila sa infomácia o 500 kusoch, tak cena je nastavená naozaj len pre vybranú klientelu. RG Nathalie by malo stáť 407 000 € bez dane. Prvý majitelia by sa z ekologického športiaku mali tešiť počas druhej polovice roku 2021.
Inšpiráciou pre projekt bola dcéra nemeckého inžiniera Rolanda Gumperta, Nathalie. Gumpert tiež pracoval na VW Iltis, čo je považované za predchodcu Audi Quattro, neskôr vytvoril Gumpert Apollo. Po tom, čo tento projekt skrachoval Gumpert nadviazal spoluprácu s Aiways a vytvoril elektromobil Nathalie.