Reklama

Súboj elektrických štýloviek - Honda e vs. PEUGEOT e-208 GT

Števo Porubský

Pred časom sme vám priniesli teoretizujúci súboj dvoch azda najštýlovejších elektromobilov na našom trhu, Hondy e a MINI Cooper SE. Dnes sa pozrieme na ďalšieho konkurenta Hondy e, cenovo dostupný PEUGEOT e-208. Aby bol ale výbavou podobný základnej Honde e, vybrali sme top verziu Peugeot e-208 GT.

Pozrite si

PEUGEOT 208 bude mať aj plne elektrický pohon, dojazd i batéria potešia

Zdroj | Honda
Zdroj | PEUGEOT

Honda e je nové malé mestské elektrické auto z Japonska, ktoré má očariť dizajnom, ale aj jazdnými vlastnosťami, primárne obratnosťou. Vedeli ste, že polomer otáčania Hondy e je ako záhradného traktora, 4,3 metra? Na druhej strane je PEUGEOT e-208, nový elektromobil s až 50 kWh batériou a doajzdom cez 300 km.

Zdroj | Honda
Zdroj | PEUGEOT

Obe novinky sme preto porovnali s množstvom parametrov, ktoré výrobcovia ponúkajú vo svojich cenníkoch. Zistili sme napríklad, že aj najdrahšia verzia PEUGEOT e-208 stojí stále menej ako najdrahšia verzia Hondy e. Honda e má ale stále o čosi väčšiu výbavu, čím jej hodnota je logicky vyššia. Napríklad len kamery namiesto spätných zrkadiel by mohla byť príplatková výbava za pár tisíc eur.

Zdroj | Honda
Zdroj | PEUGEOT

Súboj zatiaľ iba na papieri tak opäť vyhrala Honda e. Hoci jej cena je poriadne vysoká (voči klasickým automobilom), svojou výbavou dokáže prekonať azda akéhokoľvek priameho konkurenta zo sveta elektrických automobilov.

Honda e Advance 17″

PEUGEOT e-208 GT

Cena od…

34 990,00€

33 290,00€

Cena porovnávanej verzie

34 990,00€

34 440,00€

body

0

1

Rozmery

3 894 x 1 752 x 1 512 mm

4 055 x 1 745 x 1 430 mm

Rázvor (pomer k dĺžke)

2 530 mm (0,65)

2 540 mm (0,62)

body

0

1

Svetlá výška

145 mm

N/A

body

1

Polomer otáčania

4,3 – 4,6 m

10,4 m

body

1

0

Hmotnosť (pohotovostná/celková prípustná)

1 545/1 885 kg

1 558 / 1 910 kg

body

1

0

Objem kufra (po sklopení)

171 (857) l

265 (N/A) l

body

0

1

Motor

synchrónny, 113 kw (154 k)

synchrónny, 100 kw (136 k)

body

1

0

Krútiaci moment

315 Nm

260 Nm

body

1

0

Maximálna rýchlosť

145 km/h

150 km/h

body

0

1

Zrýchlenie 0-100 km/h

8,3 s.

8,1 s.

body

0

1

Spotreba (papierová, kombinovaná)

18-20 kWh/100 km

16,9 kWh/100 km

body

0

1

Cena 100 km v €

2,80

2,37

body

0

1

Kapacita batérie

35,5 kWh

50 kWh

body

0

1

Dojazd (WLTP)

210 km

340 km

body

0

1

Maximálny výkon nabíjania

50 kW

100 kW

body

0

1

Systém nabíjania

CCS (Combo 2)

CCS (Combo 2)

body

1

1

Interná nabíjačka

AC, 7,4 kW

AC, 11 kW

body

0

1

ABS/ESP

áno/áno

áno/áno

body

1

1

Počet airbagov

8

6

body

1

0

Sledovanie mŕtveho uhla

áno

áno

body

1

1

Upozornenie na vozidlá blížiace sa z boku

áno

nie

body

1

0

Asistent pre rozjazd do kopca

áno

áno

body

1

1

Systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách

áno

áno

body

1

1

Tepmomat

áno, adaptívny

áno, adaptívny

body

1

1

Asistent pre pomalú jazdu v kolóne

áno

áno

body

1

1

Systém pre udržovanie v jazdnom pruhu

áno

áno

body

1

1

Upozornenie na nebezpečenstvo kolízie

áno

áno

body

1

1

Upozornenie na možnú únavu vodiča

nie

áno

body

0

1

Systém pre zmiernenie následkov nehody

áno

áno

body

1

1

Systém pre zmiernenie rizika opustenia komunikácie

áno

nie

body

1

0

Systém rozpoznávania dopravných značiek

áno

áno

body

1

1

Alarm

áno

áno (400 €)

body

1

1

Bezkľúčový vstup / štart

áno/áno

áno/áno

body

1

1

Vyhrievané predné sedadlá

áno

áno

body

1

1

Automatická klimatizácia

áno

áno

body

1

1

Multifunkčný kožený volant

áno

áno

body

1

1

Vyhrievaný volant

áno

nie

body

1

0

Elektrické ovládanie okien

vpredu+vzadu

vpredu+vzadu

body

1

1

Vnútorné spätné zrkadlo s displejom

áno

nie

body

1

0

Kamery namiesto spätných zrkadiel

áno

nie

body

1

0

Strešné okno

áno

áno (550 €)

body

1

1

Stierače s dažďovým senzorom

áno

áno

body

1

1

Parkovacie senzory

vpredu+vzadu

vpredu+vzadu

body

1

1

Parkovacia kamera

áno

áno

body

1

1

17″ disky z ľahkých zliatin

áno

áno

body

1

1

LED svetlomety

áno

áno

body

1

1

Multimediálny systém

2×12″

10″ displej

body

1

0

Audio systém

8 repro, 376 W

6 repro, N/A W

body

1

0

Subwoofer

áno

nie

body

1

0

DAB autorádio

áno

áno (200 €)

body

1

1

3,5 mm audio port

áno

áno

body

1

1

USB port

áno, 2x

áno, 2x

body

1

1

HDMI port

áno

nie

body

1

0

Bluetooth

áno

áno

body

1

1

12 V zásuvka

áno

áno

body

1

1

Mobilná appka

áno

áno

body

1

1

Android Auto / Apple CarPlay

áno / áno

áno / áno

body

1

1

Zvuk vozidla pre chodcov

áno

áno

body

1

1

Celkovo bodov

46

43

Možné maximum

58

57

Celkové hodnotenie

79,3 %

75,4 %

Finálny rozdiel medzi Hondou e a PEUGEOT e-208 GT je výrazne menší ako medzi Hondou e a MINI Cooper SE z minulého porovnania, no stále tu je. Na druhej strane, ak nepotrebujete prvky, ktoré má Honda oproti e-208-čke navyše, môžete čosi v prípade PEUGEOTu aj ušetriť. Uvidíme ale v reálnom teste, pretože v tabuľkách chýba pomerne dosť parametrov, ktoré je možné odmerať iba v praxi.

Zdroj | Honda
Zdroj | PEUGEOT
Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.