Reklama

Četbot Meena od Google dokáže konverzovať takmer rovnako zmysluplne ako človek

Zdroj | geralt/Pixabay
Stanislav Vinc
Zdroj | geralt/Pixabay
Zdroj | geralt/Pixabay

Výskumníci z oddelenia Brain Team spoločnosti Google vyvinuli novú umelú inteligenciu, aká tu ešte nebola. Nerozhodí ju otázka na akúkoľvek tému a na rozdiel od súčasných četbovov po pár riadkoch nezabúda kontext diskusie.

Vytvorenie četovacieho robota, ktorý by napríklad slúžil ako technická podpora na zákazníckej linke alebo ako virtuálny predavač diskutujúci o konkrétnych produktoch a službách firmy, už dnes nie je v podstate žiadnou výzvou. Četbota stačí naučiť základné odpovede na určité kľúčové frázy a ďalšie postupne dopĺňať podľa toho, čo sa ho používatelia pýtajú. Na otázky, ktoré nedokáže zodpovedať, môže odpovedať jednoduchou frázou, ako napríklad: „Prepáč, s týmto ti nedokážem pomôcť“.

Oveľa zmysluplnejšiu konverzáciu nedokážu viesť ani na pohľad univerzálne umelé inteligencie. Tie sa pri neznalosti odpovede obrátia na internetové vyhľadávače, odpovedia nešpecifickou frázou, prípadne ak aj odpovedia zmysluplne, na svoje predchádzajúce odpovede nedokážu spätne nadviazať. Často teda nechápu kontext otázok a konverzácia s nimi je skôr frustrujúca.

Meena od spoločnosti Google má byť v tomto smere od doterajších četbotov odlišná. Vďaka porozumeniu kontextu si napríklad Meena dokáže s používateľom vymeniť sériu správ, ktorými dovedie konverzáciu k vtipnej pointe. Na príklade nižšie pôsobí Meena s človekom ako rovnocenný partner do diskusie.

Zdroj | Google

Aby mohol Google objektívne zhodnotiť kvalitu četbota Meena, vytvoril na to nové meranie s názvom Sensibleness and Specificity Average (SSA). V rámci neho porovnal četbota Meena s ďalšími četbotmi, ako napríklad Mitsuku, Cleverbot či Xiaolce. V rámci konverzácie s týmito četbotmi mali ľudia hodnotiť, či dávajú odpovede četbota zmysel a či sú špecifické pre daný kontext.

Pozrite si

8K UHD televízory LG bude dopovať umelá inteligencia s novým procesorom

Ak napríklad četbot na správu „Milujem tenis“ odpovedal vetou „To je milé“, takáto odpoveď bola hodnotená ako nešpecifická. Špecifickou odpoveďou by bolo napríklad „Ja tiež, nedokážem sa nasýtiť Rogera Federera!“. Google takýmto spôsobom spracoval približne 100 konverzácií s každým četbotom.

Zdroj | Google

Podľa merania SSA má Meena pred ostatnými četbotmi výrazný náskok. Google ju však zatiaľ nechce sprístupniť verejnosti, ani iným výskumným inštitúciám. Dôvodom môže byť fakt, že Meena neodpovedá vždy celkom citlivo a slušne. Môžeme si teda len domyslieť, že 2,6 miliardy parametrov a 341 GB textových dát, z ktorých čerpá Meena svoju inteligenciu, pochádza z verejných diskusných fór, ktoré sú svojou toxicitou veľmi dobre známe.

Google však sprístupnenie četbota Meena celkom nevylučuje a pripúšťa, že tak možno urobí už v najbližších mesiacoch. Spočiatku však zrejme pôjde o obmedzený prístup na vyžiadanie, aby Google rozvinul četbota za pomoci výskumníkov pôsobiacich v tejto oblasti. Netreba teda čakať, že by sa Meena stala v dohľadnej dobe súčasťou hlasovej asistentky Google Assistant.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.