Na dubajskom autosalóne bolo predstavené najrýchlejšie elektrické auto na svete. Aspark Owl sa dostane z 0 na 100 kilometrov za hodinu za 1,69 sekundy. Výrobca sa chváli, že ide o produkčnú verziu.
Aspark Owl je klenot medzi elektromobilmi. Výrobca použil materiály s uhlíkovými vláknami, zapracoval štyri elektromotory, vlastný systém vektrovania krútiaceho momentu, originálny systém batérií a ako čerešničku na torte ponúka ručne vyrábaný interiér.
Najzaujímavejšou informáciou však je, že ide o najrýchlejší elektromobil na svete. Na 100 kilometrovú rýchlosť sa dostane za 1,69 sekundy, podľa meraní samotného výrobcu. O tento výkon sa stará štvorica PMSM motorov, ktoré majú dokopy výkon 2 012 koní, teda 1 480 kW. Batéria na jedno nabitie zvládne do 450 kilometrov a maximálna rýchlosť je tohto elektromobilu je 400 kilometrov za hodinu. Krútiaci moment je okolo 2 000 Nm. Tomuto výkonu dopomáha aj výška 99 centimetrov.
Batérie sú umiestnené v podvozku. Použitá je lítium-iónová batéria s celkovým výkonom 1 300 kW. Nabíjačka s výkonom 44 kW nabije Aspark Owl za 80 minút,, tento údaj pochádza od výrobcu. Cieľom automobilky je už v roku 2020 ponúknuť rýchlejšie nabíjanie. Owl je tiež vybavený špeciálnou technológiou Battery Monitoring System, ktorá podrobne sleduje každý jedne článok batérie a zabraňuje zbytočnému prebíjaniu, úplnemu vybíjaniu alebo prehrievaniu.
Výrobca pripomenul, že rozdiely medzi prototypom a produkčnou verziou sú obrovské, no kompromisy sa robili len minimálne. Z prototypu sa zachovali ladné ženské tvary, ktoré však boli doplnené rekordným výkonom. Premenou prešli, napríklad, spätné zrkadlá, resp spätné kamery, ktorý tvar je v produkčnej verzií výrazne aerodynamickejší. Bočné sklo má orez, ktorý bol použitý, napríklad, na Lamborghini Countach and McLaren Senna.
Podvozok je uhlíkovým monokok z materiálov CFRP, čím sa výrazne zvýšila tuhosť vozidla. Naviac táto časť má hmotnosť len 120 kilogramov. Z rovnakých materiálov je vyrobená aj celá karoséria, ktorá váži 180 kilogramov.
Zaujímavého riešenia sa dočkal spojler, ktorý sa automaticky vysúva pri rýchlosti 150 km/h, avšak vodič si ho vie podľa potreby vysunúť aj ručne pri nižšej rýchlosti. Pri rýchlosti pod 100 km/h sa spojler vždy automaticky zasunie. Za spomenutie tiež stojí hydraulicky systém, ktorý mení svetlú výšku vozidla. Podvozok sa hýbe v rozpätí od 80 do 160 milimetrov nad zemou.
Aspark Owl sa k majiteľom dostane v druhom štvrťroku 2020. Vyrobených má byť len 50 kusov a každý jeden bude do maximálnej možnej miery prispôsobený majiteľovi. Výroba bude v talianskom Turíne v spolupráci s Manifattura Automobili Torino.
Na záver? Cena! Pri rezervačnom poplatku 50 000 €, vás zrejme aj napadne, že nejde práve o automobil pre bežného človeka. Aj vzhľadom na obmedzený počet vyrobených kusov sa cena zastavila na 2 900 000 €. Ak rozbijete prasiatko a Aspark Owl si kúpite ozvite sa, spravíme s vami rozhovor.