Japonská automobilka prestavila podrobný návod, ako byť viac enviro-friendly. Otázne je, či je návrh skutočne ušľachtilý alebo ide o premyslený strategický ťah na podporu aktivít Nissanu.
Automobilka Nissan na Svetovom kongrese inteligentných miest v Barcelone predstavila iniciatívu Inteligentná mobilita pre energetickú transformáciu: Rýchlejšie k udržateľnej spoločnosti, v ktorom navrhuje ako môžu európske krajiny podporiť záujem o elektromobilitu u svojich občanov.
Dokument je v podstate návodom prepojenia politiky v oblasti mobility a energetiky, čo má viesť k zvýšeniu elektrifikácie dopravy. Japonská automobilka tvrdí, že ak by sa ich návod dodržal, Európa môže dosiahnuť CO2 neutrálnosť v roku 2050.
Iniciatíva bola vydaná ako súčasť partnerstva v oblasti inovácií inteligentných miest a spoločenstiev (EIP-SCC) a má podporu Európskej komisie. V dokumente sa vyslovene píše ako zvýšiť predaj elektromobilov, ako recyklovať batérie a ako budovať infraštruktúru, aby elektromobily boli pre vodičov atraktívne.
Dokument začína zoznamov stimulov pre kupujúcich a majiteľov elektromobilov, pokračuje návrhom na vytvorenie nízko emisných zón, napríklad zákazom vjazdu áut so spaľovacím motorom do mestských zón, a medzi prvými návrhmi je, aby priamo vládny činitelia išli príkladom a vozili sa na elektromobiloch.
Ďalej sa píše o zjednodušovaní budovania nabíjacej infraštruktúry a stimuloch v prípade, že sa zaznamená podpriemerný odber energie z nabíjacích staníc. V návrhu sú tiež daňové stimuly pre vozidlá s pozitívnym environmentálnym vplyvom a to aj v prípadoch, ak sa nevyužitá energia vracia späť do dobíjacích stojanov. Nissan tiež neobišiel odporúčanie povinnosti budovania nabíjacích miest v nových komerčných budovách, či integráciu vlastníctva elektromobilov so solárnymi panelmi a skladovanie energie v domácnostiach.
Z celého dokumentu vo finále vyplýva, že ak sa chce Európa posúvať v otázke elektromobility, no najmä naplnenia cieľa CO2 neutrality v 2050, krajiny by mali zlúčiť politiku energetiky a mobility do jedného. Nie tieto otázky riešiť separátne a až následne ich spájať.