Reklama

Séria Extreme E, odnož Formula E, pozná prvé tímy a potvrdila úvodnú lokalitu

Zdroj | ISEBOX/Formula E
Juraj Recký
Zdroj | ISEBOX/Formula E
Zdroj | ISEBOX/Formula E

Dcérsky pretek Formula E, Extreme E, ktorý stojí na masívnom elektrickom SUV, naberá konkrétnu podobu. Za cieľ má environmentálnu osvetu a evolúciu v elektromobilite.

Keď Alejandro Agag v júni predstavil extrémne elektrické SUV ODYSSEY 21 viacerí krútili hlavami, na čo je takéto monštrum dobré. Spolu s gigantickým elektromobilom ohlásil spustenie série Extreme E. Teda pretek elektrických monstertruckov na miestach, ktoré sú najviac postihnuté klimatickými zmenami. Ostatne, o všetkom dôležitom sme vás informovali v článku Formula E predstavila adrenalínovú sériu, ponúkne 550-koňové elektrické SUV, kde sme tiež podrobne predstavili ODYSSEY 21.

Zdroj | ISEBOX/Formula E

Nakoľko štart série je naplánovaný na rok 2021 organizácia sa musí nutne hýbať vpred. V tomto pomente poznáme prvé štyri prihlásené tímy a prvú potvrdenú lokalitu závodu, ktorou je Grónsko.

Prvým tímom, ktorý sa do série Extreme E pridal, je Venturi. Spoločnosť je vo svete vozidiel na elektrinu dobre známa, najmä vďaka sérii dobrodružných výprav VENTURI Global Challenges. Z garáže tejto spoločnosti vyšiel elektromobil, ktorý na Antarktíde prekonal vzdialenosť 14 900 kilometrov bez podporného tímu, ich vozidlo zvládlo Šanghaj-Paríž-Monako, a tiež majú na konte viaceré rýchlostné rekordy elektrovozidiel. Pri tom poslednom sa podarilo prekonať rýchlosť  550 kilometrov za hodinu.

Druhým oficiálnym tímom série Extreme E sa stal ABT Sportsline. Nemecký tím sa v motošporte úspešne pohybuje už sedem dekád, tituly mu nie sú cudzie a od sezóny 2014-2015 úspešne pôsobí vo Fomrula E. Jazdec tímu Lucas di Grassi sa v sezóne 2016-2017 postavil na stupienok víťazov Formula E Drivers Championship. Tím v marci 2020 prevezme jedno z dvanástich elektrických extrémnych SUV ODYSSEY 21 a od tohto momentu ho môže začať testovať a prispôsobovať na svoj obraz.

Ďalším tímom, ktorý sa do Extreme E série pridal je rovnako z pod nemeckej vlajky. HWA AG môžete poznať z Formula E, kde súťažia ako HWA RACELAB – HWA AG. Tím má na konte viacero úspechov aj z iných oblastí motošportu, nevyhýba sa ani sériám s označením GT a, samozrejme, je známy z prostredia klasickej formule. Ulrich Fritz, generálny riaditeľ HWA AG, povedal: „Na Extreme E sa tešíme. Je to pre nás ešte väčšie dobrodružstvo, ako keď sme sa minulý rok pripojili k Formula E.“

Pozrite si

Formula E – ekologicky-čisté preteky hodné 21. storočia

Zatiaľ posledný tím, štvrtý, ktorý sa pripojil do série Extreme E je Veloce Racing, na čele ktorého stoja Adrian Newey a Jean-Érico Vergnom. Druhý menovaný je dvojnásobný šampión Formula E a bývalý jazdec F1. Newey je naopak považovaný za jedného z najlepších inžinierov v motošporte. „Séria je vynikajúcou platformou pre vývoj nových technológií, upozorňuje na problémy životného prostredia a zmenu v motorizme,“ zaznelo z Veloce Racing po otázke, čo ich motivovalo do série vstúpiť.

Výsledná tabuľka má počítať 8 tímov rozdelených do dvoch skupín po štyroch. Závodiť sa bude v piatich extrémnych lokalitách, ktoré najviac trpia na klimatické zmeny spôsobené človekom. Prvou oficiálne potvrdenou lokalitou je Grónsko. Ďalšími ohlásenými kategóriami na závodné lokality sú Himaláje, Amazonsky dažďový prales, Sahara a ostrovy Indického oceánu. Konkrétne lokality majú byť potvrdené v najbližších mesiacoch. Traťoví majstri majú trate navrhovať tak, aby mali čo najmenší vplyv na životné prostredie, zároveň budú čo najextrémnejšie a nemali by mať ani zásadný sociálny dopad na lokalitu. Každá zastávka potrvá 3 dni.

Zdroj | extreme-e.com

Tímy prevezmú elektrické SUV ODYSSEY 21 v marci 2020, aby na ňom mohli spraviť potrebné úpravy. Približne v polovici roka sa stretnú na testovacích jazdách, ktoré sa uskutoční na ostrove Svätá Helena.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.