Elektromobil nie je len jednoducho variáciou na auto poháňané spaľovacím motorom, ktoré má namiesto neho elektromotor(y) a palivovú nádrž nahradila batéria. Hoci je v konečnom dôsledku jednoduchší, konštrukcia elektromobilu si vyžaduje rozsiahle zmeny oproti súčasný vozidlám a iné opatrenia na zamedzenie rizík v prípade nehody.
K tým hlavným patrí riziko požiaru (v krajnom prípade až výbuchu) v prípade poškodenia batérie a nebezpečenstvo úrazu od zásahu elektrickým prúdom. Ten môže pri poškodenej elektroinštalácii ohroziť nielen posádku auta, ale aj záchranárov. Batérie elektromobilov totiž pracujú s napätím 400 až 800 voltov.
Tu je priestor pre úmyselné riadené výbuchy, o ktorých si Bosch myslí, že môžu skutočne zlepšiť bezpečnosť elektrických vozidiel.
Elektromobily majú mechanizmy, ktoré v zlomku sekundy vypínajú ich elektrické systémy, ak dôjde k nehode. Takúto funkciu zaisťujú aj špeciálne navrhnuté mikročipy Bosch, ktoré takmer okamžite deaktivujú výkonové obvody vozidla. Napriek tomu v určitých situáciách môže z poškodených káblov nastať únik prúdu do kovového rámu a karosérie, čo sťažuje pasažierom opustenie vozidla, aj zásah záchranárov.
Aj tomuto riziku chce Bosch predchádzať. Na ochranu pred ním navrhuje riešenie podobné fungovaniu airbagov. Takéto „airbagy elektrorozvodov“ by fungovali pomocou malých riadených výbuchov. Pyro poistky by pri silnom náraze vybuchli a zaistili by dôkladnú izoláciu silových káblov od karosérie vozidla a jeho elektronických častí.
Polovodičové čipy Bosch zaisťujú, že vysokonapäťová batéria sa automaticky odpojí, takže nikto v mieste nehody nepríde do styku s komponentmi prenášajúcimi prúd. Polovodičové zariadenia sú súčasťou pyrotechnického bezpečnostného spínacieho systému (pyro poistiek). Systém „vyhodí do vzduchu“ celé sekcie káblových pripojení k vysokonapäťovej batérii pomocou miniatúrnych výbušných nábojov, čím sa rýchlo a účinne zastaví obeh energie.
Zaistí sa tak, že bez ohľadu na to, čo sa stane s elektronikou a elektroinštaláciou vo vnútri elektromobilu počas nárazu, neexistuje fyzické spojenie s batériou, ktoré by predstavovalo riziko úrazu elektrickým prúdom.
Rovnako ako výbuchy pri vystrelení airbagov, aj tieto výbuchy sú plne kontrolované, aby neboli nebezpečné pre cestujúcich.
Stále existuje hrozba, že poškodenie auta pri náraze bude také vážne, že niečo fyzicky naruší batériu vozidla, čo by mohlo viesť k výbuchu, alebo k požiaru. Ani riešenie Bosch nedokáže eliminovať všetky nebezpečenstvá. Dokáže však podstatne zvýšiť bezpečnosť elektrických áut pri nehode, čo môže v konečnom dôsledku potlačiť obavy niektorých spotrebiteľov.