Na výstave IFA 2019 v Berlíne sa predstavil aj japonský startup Empath, ktorý sa niekoľko rokov venuje tvorbe strojového učenia nálad ľudí. V praxi chcú v spoločnosti dokázať to, aby stroje boli schopné detegovať emócie.
To má pomôcť nie len pri hlasových asistentoch, ktoré vo veľkom propaguje Google, Amazon či Apple (a desiatky ďalších menších tvorcov), ale aj v prípade automatických zákazníckych servisoch, teda infolinkách. V takom prípade bude umelá inteligencia schopná rozlíšiť emóciu a podľa toho aplikovať konkrétny spôsob komunikácie.
Svoje využitie si ale rozpoznávanie emócií nájde aj v zdravotníctve. Napríklad na včasné rozpoznávanie demencie, posttraumatickej stresovej poruchy (PTSD) či zlyhanie srdca a mozgová príhoda. Podľa Empathu si ale cestu nájde aj do robotov, automobilov či hier.
Tokijský startup Empath vie pomocou vlastných algoritmov Emotion AI rozpoznávať emócie ako radosť, hnev, pokoj a smútok v reálnom čase a navyše vraj v akomkoľvek jazyku. Problémy nemá robiť ani rušné prostredie, rozdielne intonácie, rýchlosti reči či jej sila.
Empath už teraz spolupracujú so spoločnosťami ako NTT DoCoMo, Philips, Fujitsu, TMJ a mnohými ďalšími. Empath má biznis aplikáciu, pomocou ktorej si ľudia môžu merať svoje zmeny nálad počas dňa a na základe predpovede počasia zisťovať ich vzájomnú koreláciu. Následne je systém schopný určiť, pri akom počasí budú mať používatelia (zamestnanci) akú náladu a teda i aké výkony.
Pre tretie strany existuje už aj API a SDK pre Windows, Android aj iOS. On-line služba Emotion AI vraj už funguje v call centrách, kde šetrí čas a zvyšuje predaje od takmer 400%.