Reklama

Absolútne elektrické Porsche Taycan má 750 koní

Zdroj | autoblog.com
Juraj Recký
Zdroj | autoblog.com
Zdroj | autoblog.com

Zrejme najočakávanejší elektromobil tohto roka bol oficiálne predstavený. Porsche Taycan je zatiaľ vo verziách Turbo a Turbo S.

Porsche nie je elektro panicom, z dielne automobilky už vyšli hybridné automobily. Absolútne elektrický je však až model Taycan, ktorý príde do predaja koncom tohto roku, varianty sú naplánované na 2020.

Zdroj | autoblog.com

Po predstavení sa v automobilovom svete zdvihla vlna otázok, prečo v prípade elektromotoru automobilka použila prívlastok Turbo a Turbo S. Výrobca zareagoval, že chce pomôcť zákazníkom, aby si ľahšie utvorili predstavu o tom, aký elektromobil je.

Zdroj | autoblog.com

Taycan podľa WLTP zvládne na jedno nabitie do 450 kilometrov vďaka batériám, ktoré majú dokopy 93,4 kWh. Podľa výrobcu je možné batériu nabiť z 5 na 80 percent už za 22,5 minúty. Samozrejme, ide o čas v absolútne ideálnych podmienkach. Maximálna rýchlosť nabíjania je podľa výrobcu 270 kW. Batéria je, tak ako je tomu zvykom, namontovaná v podlahe vozidla. Je rozdelená na prednú a zadnú. Zadná má tvar písmena T, aby sa vytvorilo viac priestoru pre zadné sedadlá.

Zdroj | autoblog.com

Zrýchlenie luxusného elektrického sedanu je z 0 na 100 km za 2,8 sekundy, zatiaľ čo najvyššia možná rýchlosť sa zastavila na 260 km/h. Porsche Taycan má dvojicu elektromotorov, každý poháňa jednu nápravu. Zadná je vybavená dvojstupňovou prevodovkou.

Zdroj | Porsche

Oba modely majú výkon 616 koní, k dispozícii je funkcia overboost, ktorá výkon Porsche Taycan Turbo zvýši na 670 koní, v „eSkovej“ verzií sa stádo rozrastie až na 750 konských síl.

Zdroj | autoblog.com

Váha je približne 2,3 tony, čo rozhodne nie je najmenej. Ťažisko novinky je však nižšie ako má Porsche 911 a novinári po prvých jazdách skonštatovali, že aj napriek váhe bola jazda „so všetkou gráciou.“  Turbo dostalo 20-pacové kolesá, Turbo S o palec naviac. Preveráte ich v piatich jazdných režimoch a to Normal, Šport, Šport Plus, Dojazd a Individual.

Zdroj | autoblog.com

Jedným z najväčších prekvapení pri predstavení bolo, že finálny dizajn sa takmer nezmenil v porovnaní s konceptom Mission E, ktorý bol ocenený práve cenou za dizajn. Auto však nie je len pekné, koeficient odporu vzduchu je 0,22.

Zdroj | autoblog.com

Pri tomto type áut je často zbytočné sa aj pozerať do kufra, teda ak tam nechcete odložiť kabelku svojej milenky, no Porsche trochu v tomto smere prekvapilo. Taycan aj pred prednou kapotou ponúka úložný priestor,  ktorý je štedrejší, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať.

Zdroj | autoblog.com

Interiéru dominuje štvorica displejov, zaujímavo znejú elektricky ovládané výduchy vetrania a výrobca ponúka variant interiéru aj bez použitia kože.

Zdroj | autoblog.com

Ceny za verzie Turbo a Turbo S začínajú na 150 000 amerických dolárov, elektromobil sa už teraz dá predobjenať a prví majitelia ho budú mať do konca tohto roku. Počas budúceho roku však prídu na trh aj lacnejšie varianty, nakoľko Taycan je  štedro upraviteľný.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.