Nejako sa to na nás zo všetkých strán valí: klesajú predaje počítačov, smartfónov a nikoho neprekvapuje, že to ani s tabletmi nevyzerá ružovo. Napriek tomu sa Apple pochválilo, že tržby za iPady v prvom štvrťroku dosiahli najvyššiu mieru rastu za posledných šesť rokov.
Za prvý štvrťrok sa predalo 37,15 miliónov tabletov. V porovnaní so štvrtým štvrťrokom v minulom roku to bolo síce o 12,8 % menej, no zároveň oproti rovnakému obdobiu za minulý rok o 13,8 % viac.
Prvý štvrťrok je typicky slabším obdobím po silnej koncoročnej sezóne, prečo tomu tak nebolo tento rok? Rastu predaja pomohlo práve Apple, ktoré v marci začalo predávať dva nové iPady – iPad mini 5 a hlavne iPad Air. Menšou mierou sa o rast predaja pričinil Huawei so svojou sériou MediaPad M5 a hlavne modelom MediaPad M5 Pro.
V prvom štvrťroku malo Apple tržby z predaja iPadov vo výške 4,4 miliardy dolárov, čo bolo o 22 % viac, ako očakávalo (4 miliardy). V predajoch tabletov je iPad dlhodobo na prvom mieste. Samsung na druhom mieste vystriedal Huawei. Táto trojica ostane aj prvých troch miestach aj naďalej.
Používatelia obľubujú väčšie obrazovky, nad 10-palcov. V prvom štvrťroku sa takýchto verzií predalo 67 %, čo je o 11 percentuálnych bodov viac, ako v rovnakom období minulého roku, keď to tvorilo vyše 50 % z celkového počtu predaných tabletov. V tomto štvrťroku má predaj zariadení s displejom 10 a viac palcov ešte vzrásť, pretože bude pokračovať nižší dopyt po 9,7-palcovom iPade.
Spoločnosť DigiTimes Research predpovedá, že celosvetové dodávky tabletov poklesnú v druhom štvrťroku o 8,7 percenta a tento trend má pokračovať aj neskôr.
Napriek tomu, že iPady sú mimoriadne obľúbené zariadenia, pokles predaja tabletov to nezachráni. Okrem mnohých iných faktorov je príčina jednoducho taká, že sú vyspelé, s pokročilou technológiou a postačujúcim výkonom. Nie je ich teda nutné meniť v dvoj- či trojročných intervaloch. Kedy ste si naposledy kúpili tablet vy?