Reklama

Bratislavský autosalón 2019 - koncept Renault Trezor a veľa elektromobilov

Juraj Recký

Bratislavský autosalón 2019 dnes otvára dvere pre širokú verejnosť. Pripravených je 50 automobiliek, desiatky premiér, viaceré lahôdky a nechýbajú ani zástupcovia elektromobility. My sme sa bol pozrieť počas novinárskeho dňa a ponúkame rýchly prehľad toho najzaujímavejšieho.

Koncept Renault Trezor je zrejme najväčším lákadlom tohtoročného autosalónu. Hliníková karoséria GTčka pôsobí ako z budúcnosti a má viacero zaujímavých detailov. Plne elektrický krásavec je však tajnostkár. Objem batérie či dojazd nie sú známe. Viac sa dozviete v našom videu. 

Pozrite si

Renault TREZOR – najpôsobivejší elektrický koncept z Paríža

Na elektromobilitu vsadila aj KIA. Najväčšou hviezdou s kWh pod kapotou je v Bratislave bezpochyby e-Soul. Základný variant tohto elektromobilu má 39,2 kWh batériu, výkon 100 kW a dojazd je podľa WLTP 277 km. Zrýchlenie sľubuje výrobca z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy. Maximálna rýchlosť by mala byť 156 km/h. 

Slovenskú premiéru si v Bratislave odbil Mercedes-BENZ EQC. Opäť elektromobil, tentokrát z prémiového segmentu. Toto SUV má v podlahe zabudovanú 80 kWh batériu, ktorá má podľa NEDC dodať dostatok energie na 450 km jazdy. Priemerná spotreba EQC má byť podľa automobilky 22,2 kWh/100 km. Vzhľadom na veľkosť vozidla je to výborná spotreba. Motory generujú 300 kW (408 koní) výkonu s krútiacim momentom až 765 Nm. Výkon je dostupný od prakticky 0 otáčok. Aj vďaka tomu na stovku vystrelí za 5,1 sekundy.

Pozrite si

Mercedes-Benz EQC – prvý čisto elektrický Medveď série EQ je na svete

Z rovnakej stajne prišla do Bratislavy ďalšia premiéra, tentokrát Európska. Mercedes-Benz GLC Kupé sa k nám vybral takmer priamo z celosvetového predstavenia v New Yorku. Pýši sa výrazným vzhľadom, inovatívnymi asistenčnými systémami, novými motormi a najnovšou generáciou infotainmentu MBUX. Dominantná predná časť dodáva terénny vzhľad, naopak sériovo dodávané chrómované detaily eleganciu.

Poďme, ale späť na naše obľúbené elektro. Peugeot vystavuje e-208. Elektromotor tohto mestského vozidla má výkon 100 kW a krútiaci moment 260 Nm. Ak by ste prepli na športový režim zrýchlenie z 0 na 100 je za 8,1 sekundy. 50 kWH batéria zabezpečí podľa WLTP dojazd 340 km.

Pozrite si

PEUGEOT 208 bude mať aj plne elektrický pohon, dojazd i batéria potešia

Volkswagen do Bratislavy priviezol limitovaný Passat R-Line Edition. Pre celú Európu je určených len 2 000 kusov, pre tých najväčších milovníkov tohto modelu. Výrazné sú čierne prvky karosérie. Predné Full LED svetlomety vám môžu byť povedomé, nakoľko si ich limitka prepožičala od väčšieho Tuarega. Čierny je tiež interiér s koženými športovými sedadlami, milovníkov technológií zaujme Digital Cockpit alebo navigačný systém Discovery Pro, ktorý tiež prináša podporu eSIM kariet.


V stánku Suzuki neprehliadnete model Jimny. Krikľavá farba v kombinácii s krabicovým dizajnom funguje dokonale. Každý, kto sa bije do pŕs, že miluje SUV, po Jimnym musí zatúžiť. Pod kapotou sa skývajú štyri valce, výkon motora je 75 kW a najrýchlejšie sa toto SUV rozbehne na 140 km/h. Podľa WLTP má spotrebu do 8 litrov na 100 kilometrov.

Škoda predstavila model Scala, ktorý nahradí Rapid. Mali sme možnosť počas nultého dňa autosalónu najazdiť pár kilometrov a musíme povedať, že sa tento model naozaj vydaril. Exteriér má príjemné línie, interiér je odvážnejší so zaujímavými prvkami. Pre Škodu typická škrabka na veku nádrže nechýba, no prekvapí vás dáždnik vo dverách, či lievik na kvapalinu do ostrekovača. Viac vám prezradíme čoskoro vo videu.

 

Pozrite si

Nová Škoda Scala osloví nielen skalných prívržencov

Hyundai predstavil Tucson v prevedení N-Line. Verzia spája športový charakter vozidiel N s praktickosťou rodinného SUV. Novinka má tiež zopár vylepšení vzhľadu, ale aj jazdných vlastností, konkrétne ide o úpravu riadenia a podvozku. 

No tu je zopár chuťoviek na záver…

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.