Reklama

Piëch Mark Zero - žeby prvý elektromobil s novými batériami?

Zdroj | Piëch Automotive
Števo Porubský
Zdroj | Piëch Automotive
Zdroj | Piëch Automotive

Toni Piëch, vnuk slávneho Ferdinanda Piëcha (vnuk Ferdinanda Porsche) z Volkswagenu má vlastnú automobilku. Zatiaľ malú, ale to sa môže zmeniť. Aktuálne predstavil čosi, po čom túžia asi všetky automobilky, ktoré sa venujú elektromobilom – model s extrémne rýchlym nabíjaním. Piëch Automotive ho nazval Mark Zero.

Zdroj | Piëch Automotive

Piëch Mark Zero je prvým elektromobilom z dielne nemecko-švajčiarskej automobilky, ktorá nesie meno po slávnom vnukovi Ferdinanda Porsche. Nový elektromobil je zaujímavý už na prvý pohľad, hoci pripomína viaceré superšporty sveta. Napríklad predná časť evokuje aristokratický Aston Martin, silueta zas z časti Mercedes-Benz, z časti Porsche a z časti opäť Aston Martin. Zadná časť je unikát, no aj v tomto prípade by sme našli inšpiráciu v konceptoch iných značiek VW XL1.

Každopádne, Piëchovi sa podaril zaujímavý model, ktorý môže zaujať nielen dizajnom, ale hlavne tým, čo má pod kapotou. Unikátom je i to, že pod kapotu je možné osadiť nielen elektromotor, ale aj bežný benzínový motor, alebo hybridnú sústavu. Dokonca je možné na platforme postaviť 2-miestne športové kupé, ale aj 4-miestne GT či dokonca SUV.

Zdroj | Piëch Automotive

Prvým pohonným ústrojenstvom, ktoré Piëch Automotive do vozidla osadili je ale práve elektromotor. Tie sú pre istotu tri, na prednej náprave jeden, na zadnej dva. Všetky tri výkon po 150 kW (201 k). Vďaka nim je novinka schopná zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy. Maximálka je 250 km/h. Vývoj vozidla vraj trval 3,5 roka.

Batéria zvládne živiť novinku počas 500 kilometrov (podľa WLTP). Tým zaujímavejším je ale rýchlosť nabíjania. Automobilka tvrdí, že batéria sa dokáže nabiť na 80% kapacity len za 4:40 minúty! Tento extrém majú batérie zvládať vďaka batériám, ktoré by sa nemali prehrievať. Navyše nie je potrebné také masívne chladenie, ako v prípade bežných batérií, takže Piëch vraj ušetril okolo 200 kg len vďaka tomu. Celková hmotnosť elektromobilu vraj nepresahuje 1 800 kg.

Zdroj | Piëch Automotive

O aký typ batérií ale ide Piëch Automotive neupresňuje. Známe je len to, že na nich spolupracoval s čínskou spoločnosťou DESTEN Group Ltd, o nabíjanie sa zas stará Qingdao TGOOD 
Electric.

Známe nie je ani to, kedy bude Piëch novinku predávať a za akú sumu. Poznáme len to, že automobilka chystá oficiálnu verejnú premiéru počas blížiaceho sa ženevského autosalónu.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.