Legendárna herná séria dostala ďalšie spracovanie, ktoré si tentokrát vzalo pod krídla známe herné štúdio Ketchapp Games. Podarilo sa mu oživiť stagnujúcu značku v modernom spracovaní?
Nový diel Prince of Persia s podtitulom Escape vychádza z pôvodnej hry z roku 1989, ktorá bola založená na behaní po chodbách žalárov, kde na vás čakali padajúce plošiny, nášľapné pasce, nepriatelia a obrovské skoky cez čierno-čiernú ničotu. Najnovší diel v tomto recepte vynechal nepriateľov a voľný pohyb nahradil neustálym behom, k čomu pridal reklamy, veľa reklám.
Hlavný protagonista hry neustále beží do strany a vašou jedinou úlohou je správne načasovanie skokov. Ak spadnete do temnoty, alebo narazíte na pichliače, level musíte opakovať od začiatku, alebo môžete pokračovať od posledného check-pointu. Najprv si však v oboch prípadoch musíte pozrieť reklamu a ďalšia reklama vás čaká za každým dokončeným levelom.
Osobne nemám nič proti tomu, keď vývojári poskytnú svoju hru bezplatne za tú cenu, že do nej umiestnia reklamy. Price of Persia: Escape však obsahuje až priveľa reklám, ktoré napokon odrádzajú od hrania hry.
Reklamy môžete odstrániť zaplatením sumy 3,49 €, no jediným dôvodom na platbu za odstránenie reklám by nemalo byť to, že vám lezú na nervy.
Prince of Persia : Escape je skutočne chytľavá hra, no chýba jej akákoľvek hĺbka a príbeh. Ketchapp Games mali v rukách silnú značku s bohatým príbehovým pozadím, no z ich snahy vzišla len jednoduchá kratochvíľa s účelom zarobiť čo najviac peňazí na overenej formule mobilných hier.