Spoločnosť Tesla vyrobila jubilejný 100-tisíci elektromobil Model 3. Ide síce o odhad portálu Bloomber Tracker, ale nemáme dôvod pochybovať o jeho presnosti. Je to pekný úspech, keď si predstavíme, že ešte v lete nespĺňali plán výroby.
Vzhľadom na to, že ešte na začiatku roka mala Tesla pomerne veľké problémy s výrobou Modelu 3, je pozoruhodné, ako sa teraz rozbehla. Mnohí z nás si poviete, že už bolo načase. Ono sa to možno nezdá, ale začínať bez predchádzajúcich skúseností s masovou výrobu automobilov nie je také ľahké, ako sa to mohlo spoza rysovacej dosky zdať. Ak si k tomu pridáte úplne novú technológiu, ktorá je stále len v začiatkoch, má o problémy postarané každý, nielen Elon Musk, ktorý by si už konečne mohol osvojiť Slovenské príslovie Hovoriť striebro, mlčať je zlato.
Elon Musk v roku 2016 tvrdil, že 100 000 kusov Modelu 3 vyrobia do konca roka 2017. Ako teraz vidieť, bol to nereálny cieľ. Trvalo to približne 14 mesiacov, kým sa podarilo prekonať túto hranicu. Pokorenie 200-tisícovej méty by pri súčasnom tempe výroby nemalo trvať dlhšie ako šesť mesiacov.
Elektromobil Tesla Model 3 sa zaradil na piate miesto medzi najpredávanejšie sedany v USA v treťom štvrťroku. Predalo sa ich 55 800. Na porovnanie, prvá Toyota Corolla ich predala 85 400. Model 3 od Tesly je zároveň jediným elektromobilom, ktorý sa umiestnil v rebríčku.
Zároveň sa však znižuje štátna podpora na kúpu elektromobilu z Tesly zo 7 500 dolárov na polovicu. Americký federálny daňový odpis, obdoba nášho šrotovného, sa dá uplatniť do konca tohto roku, avšak Tesla musí prijať objednávku do dnešného dňa (15. október), aby stihla dodať vozidlo do spomínaného termínu.
Tesla v súčasnosti predáva v USA viac kusov Modelu 3, ako všetky ostatné značky elektromobilov dohromady. Z Tesly Model 3 sa tak postupne stal najpredávanejší elektromobil v USA, potom najpredávanejší luxusný sedan a napokon jeden z najpredávanejších sedanov (v USA).
Uvidíme ako pomieša na budúci rok prichádzajúca konkurencia. Teraz však práve ona cíti príchod Tesly, ktorá im znižuje predaje. Napríklad najpredávanejší luxusný sedan (v USA) Mercedes Benz triedy C, zaznamenal od januára do septembra 2018 pokles predaja až o 24 %. Ani BMW sa nemôže pochváliť extra výsledkami, prepad predaja zachránila crossoverom X3. „Tesla teraz rozširuje svoje objemy a vyvíja tlak na tento trhový segment,“ povedal Bernhard Kuhnt, výkonný riaditeľ spoločnosti BMW North America.