Reklama

Ako si môžete kedykoľvek predĺžiť dvojročnú záručnú dobu?

Zdroj | Samsung
TECHBOX
Zdroj | Samsung
Zdroj | Samsung

Isto to poznáte, váš obrovský televízor začne ako naschvál tesne po uplynutí záručnej doby haprovať a pokazí sa. Návšteva servisu je nutná, no za opravu platíte, v najhoršom prípade potrebujete nový spotrebič. Keby bol ešte stále v záruke, bol by to úplne iný príbeh. Prezradíme vám, ako si záruku predĺžiť aj neskôr, nielen hneď pri kúpe.

Na Slovensku máme zákonom stanovenú záruku na obdobie 2 roky. Platí to na drvivú väčšinu tovaru, výnimka sa vzťahuje napríklad na batérie, kde je záruka iba 6 mesiacov. Ak však chcete dlhšiu záruku, u niektorých predajcov sa dá dokúpiť predĺžená záručná doba. Je to bez pochýb dobrá služba a má svoje opodstatnenie.

O tom, či chcete predĺženú záruku sa musíte rozhodnúť hneď pri kúpe zariadenia. Neskôr sa to už zmeniť nedá. Teda, do 4. októbra 2018 to nebolo možné. Dnes už existuje možnosť, ako si môžete predĺžiť záruku aj počas 2-ročnej záručnej doby. Podmienky sú naozaj zaujímavé.

Zdroj | Electrolux

Služba, s ktorou si predĺžite záruku kedykoľvek počas prebiehajúcej záručnej doby má jednoduchý názov Predĺžená záruka kedykoľvek, jej obrovskou výhodou je, že pokrýva tie isté poruchy a vady ako zákonná záruka.

Záruku si takto môžete predĺžiť až na ďalšie 3 roky, celkovo teda môžete mať na váš výrobok záruku maximálne 5 rokov. Novinka pritom pochádza priamo od predajcu NAY.

Ako to teda vyzerá v praxi? Teraz vás asi prekvapíme, ale na to, aby ste si predĺžili zákonnú dvojročnú záruku na tri, štyri, alebo päť rokov, nemusíte ani vybehnúť z domu. Záruku si viete predĺžiť aj online, počas pitia kávy v pohodlí obývačky, alebo vo vašom obľúbenom podniku.

Ak ste totiž registrovaným zákazníkom NAY, vo svojom profile si stačí v histórii objednávok nájsť nákup s tovarom, ktorému chcete predĺžiť záruku. V detaile objednávky si potom pri tovare vyberiete možnosť Prikúpenie predĺženej záruky.

Vyberte si o koľko si chcete záruku predĺžiť a za predĺženie zaplatíte online. Po zaplatení vám príde potvrdenie o predĺženej záruke na e-mail. Ak nie ste registrovaný zákazník, zadáte číslo pokladničného dokladu (interné číslo dokladu) do formulára, ktoré nájdete tu a vyhľadáte si ho.

Predĺženú záruku kedykoľvek si môžete samozrejme vybaviť aj v predajniach NAY, tam si ale musíte so sebou vziať aj doklad o nákupe.

Pozrime sa na konkrétny príklad

Jozef si na jar kúpil v NAY televízor Philips 55PUS6262. Vtedy bol za dobrú cenu 519,00 €, tak neváhal a vzal posledný kus z predajne. Pri platení ale zaváhal a neprikúpil si predĺženú záruku. Od októbra pribudla možnosť predĺženia záruky aj dodatočne, hneď to využil a predĺžil si ju. Nemusel ísť kvôli tomu ani do predajne, urobil to priamo z notebooku online.

Zdroj | Philips

Za predĺženie záruky o jeden rok sa pripláca 15 % z ceny tovaru, o dva roky 20 % a za tri roky je to 25 % z ceny, ktorú za tovar zaplatil. Jozef tak za tri roky záruky navyše (5 rokov spolu) zaplatil 129,75 eur. Bude mať istotu, že nepríde ani o jeden dôležitý zápas a jeho manželka nezmešká žiaden diel obľúbeného seriálu.

Služba Predĺžená záruka kedykoľvek sa dá uplatniť na tovare, ktorého cena je od 49 do 3 000 eur. Ak máte registráciu v NAY, dá sa urobiť online, v opačnom prípade treba navštíviť niektorú jej predajňu. Predĺžená záruka kryje samozrejme tie isté poruchy ako zákonná záruka. Právnickým osobám však nie je táto služba umožnená.

Na niektoré kategórie výrobkov sa taktiež predĺžená záruka nedá uplatniť. Je to najmä z dôvodu konštrukcie zariadenia. Ide o mobilné telefóny, tablety, smart watch, hry, hračky a príslušenstvo. Na ďalšie kategórie je možné predĺženie záruky len o jeden rok. Ide o notebooky, PC zostavy, monitory, tlačiarne, malú bielu techniku (hriankovače, kulmy, féy), herné konzoly či detskú starostlivosť. Používateľ si to môže jednoducho zistiť tak, že si pozrie v e-shope, či sa pri zariadení o ktoré má záujem zobrazí možnosť dokúpenia predĺženia záruky. Ak sa nezobrazí, nie je to možné.

Čo urobiť, ak sa pokazí zariadenie s predĺženou zárukou?

NAY odporúča kontaktovať ich infolinku, kde operátor poskytne potrebné inštrukcie ako máte postupovať. Pokazený tovar sa buď bezplatne opraví, alebo sa používateľovi vrátia peniaze – časová cena tovaru. Tá sa vypočíta tak, že za každý mesiac používania zariadenia sa odráta z pôvodnej sumy 1 %.

Ako vidieť, NAY nám vďaka službe Predĺžená záruka kedykoľvek dáva na rozmyslenie 2 roky navyše a to je už veru ponuka, ktorá môže zaujať nielen nerozhodných kupujúcich. Vhod príde aj ľuďom, ktorí v čase kúpy nemali financie navyše, alebo nemali potrebu riešiť predĺženú záruku. Možnosť voľby je pre používateľa vždy plusom.

Na príprave článku sme spolupracovali s partnerom NAY.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.