Parížsky autosalón sa blíži a s ním japonská Toyota predstavuje viaceré novinky zo svojho sveta. Medzi nimi nechýbajú ani nové modely, samozrejme, s hybridným pohonom, ale ani nové technológie, ktoré uvidíme v jej modeloch už v najbližšom čase.
Nová Corolla
Na nadchádzajúcom autosalóne v Paríži sa po prvý raz predstaví Toyota Corolla Touring Sports novej generácie. Toyota sa chváli, že karoséria bola navrhnutá a vyvinutá v Európe. Model sa zároveň vyrába v britskom meste Burnastone.
Nový modelový rad Corolla 2018 s úplne novou 2,0-litrovou hybridnou hnacou sústavou s vlastným dobíjaním je zároveň debutom duálnej hybridnej stratégie spoločnosti Toyota. Na výber budú dve hybridné pohonné jednotky s vlastným dobíjaním – 1,8-litrová s výkonom 122 k a 2,0-litrová s výkonom 180 k.
Pod zakriveným predným okrajom plochejšej lastúrovej kapoty je úzka horná mriežka chladiča, ktorá obsahuje nové združené svetlomety s diódami LED s integrovanými svetlami na denné svietenie (DRL). Rad troch predných združených svetiel LED, ktoré závisia od stupňa výbavy, obsahuje trojitý svetlomet typu parabolickej jednotky LED, svetlomet LED s projektormi Bi-Beam s automatickými diaľkovými svetlami (AHB) a svetlomet LED so systémom adaptívnych diaľkových svetiel (AHS).
V obrátených okrajoch predného spojlera sú zas umiestnené nové hmlové svetlá LED. A samotná sieťovina mriežky má nový, výraznejší a jemnejší dizajn.
Zadné združené svetlá s diódami LED majú zas svetlovody umiestnené čo najďalej smerom k okrajom vozidla, aby zvýraznili široký a pevný postoj zadnej časti novej Corolly.
Nová Corolla má 10″ farebný HUD displej, ale aj 8″ displej pre nový infotainment Toyota Touch 2. Združený blok prístrojov pred vodičom je vybavený multifunkčným informačným displejom s uhlopriečkou 7”, ktorý ponúka tachometer v digitálnom alebo analógovom režime. Panel je možné prepnúť aj na zobrazenie s trojrozmerným efektom, v ktorom sa číselníky akoby vznášali vo vzduchu. Ide o svetovú novinku.
Nová Corolla bude ponúkať aj pripojené služby – funkcia navádzania k cieľu mimo dosahu vozidla, navigačná funkcia „Odoslať do vozidla“, funkcia „Nájsť moje auto“, analýza jazdy či upozornenie na údržbu. Chýbať nemá ani bezdrôtové nabíjanie pre smartfóny.
Hybridné verzie novej Corolly je možné vybaviť exkluzívnym audiosystémom JBL so sústavou ôsmich reproduktorov. Zaujímavým detailom sú LED svetlá v batožinovom priestore na oboch stranách. Toto riešenie je vraj prvé na svete.
Z technologického hľadiska môže zaujať nový parkovací asistent (SIPA) s inteligentným snímacím sonarom (ICS), ktorý využíva kameru a ultrazvukové snímače na prednom nárazníku a pomáha nájsť voľné parkovacie miesta, do ktorých sa vchádza cúvaním alebo pozdĺžne.
Toyota Safety Sense 2. generácie
Aktualizovaný bezpečnostný balík obsahuje kameru s jedným objektívom a mikrovlnný radar. Vylepšený výkon oboch systémov rozširuje rozsah detekcie potenciálneho nebezpečenstva a ponúka lepšiu funkčnosť. Veľkosť novej systémovej jednotky bola zmenšená v záujme jednoduchej inštalácie v celej modelovej zostave vozidiel Toyota.
Bezpečnostný balík Toyota Safety Sense teraz obsahuje vyššiu verziu prednárazového bezpečnostného systému (PCS), adaptívneho tempomatu (ACC), systému výstrahy pri zmene jazdného pruhu (LDA), asistenta rozpoznávania dopravných značiek (RSA) a automatických diaľkových svetiel (AHB). Okrem toho prináša nového asistenta pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu (LTA) pre pokročilú podporu jazdy.
Na všetkých vozidlách značky Toyota vybavených druhou generáciou balíka Toyota Safety Sense bude vyššia verzia prednárazového bezpečnostného systém (PCS). Ten je po novom schopný detekcie vozidiel vpredu pri rýchlostiach cca 10 až 180 km/h. Ak existuje možnosť zrážky, systém PCS vyzve vodiča zvukovým aj vizuálnym upozornením, aby zabrzdil. Zároveň pripraví brzdovú sústavu na to, aby dodala dodatočnú brzdnú silu, keď vodič zošliapne brzdový pedál. Ak vodič včas nezareaguje, systém automaticky použije brzdy a zníži rýchlosť vozidla približne o 50 km/h, alebo vozidlo úplne zastaví.
Prevádzkové podmienky systému PCS boli ďalej rozšírené, čo umožnilo systému aj detekciu potenciálnych zrážok s chodcami cez deň aj v noci a s cyklistami cez deň. V takom prípade sa zapojí automatické brzdenie, ktoré pracuje pri relatívnej rýchlosti od 10 do 80 km/h, a môže znížiť rýchlosť vozidla približne o 40 km/h.
Systém výstrahy pri zmene jazdného pruhu (LDA) pri rýchlostiach nad 50 km/h pomáha predchádzať nehodám a čelným zrážkam spôsobeným opustením jazdného pruhu. Ak sa vozidlo začína vychyľovať zo svojho jazdného pruhu bez toho, aby o zmene smeru informovalo smerovými svetlami, systém LDA upozorní vodiča zvukovým aj vizuálnym výstražným znamením. Aktualizovaný systém vyššej verzie teraz dokáže rozpoznať aj okraj vozovky na rovných cestách bez značenia jazdných pruhov.
Keď je aktívny adaptívny tempomat (ACC) aj asistent pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu, systém LTA pomáha vodičovi s ovládaním vozidla pomocou jemných vstupov, aby udržal vozidlo uprostred jazdného pruhu, a to aj v miernych diaľničných zákrutách. Systém LTA dokáže pracovať v rozsahu od diaľničných rýchlostí až po takmer pokojový stav.
Systém RSA vo svojej najnovšej verzii dokáže rozpoznávať väčšie množstvo dopravných značiek, ako je povolená rýchlosť, zákaz predbiehania, stav vozovky, prikázané zastavenie, zákaz vjazdu, začiatok/koniec diaľnice, mestská a obytná zóna a koniec dopravných obmedzení.
Systém AHB zas na základe detekcie svetlometov protiidúcich vozidiel a koncových svetiel vozidiel idúcich vpredu automaticky prepína medzi diaľkovými a stretávacími svetlami, aby zabránil oslneniu ostatných vodičov. Častejším používaním diaľkových svetiel systém umožňuje včasnejšiu detekciu chodcov a prekážok na ceste.
Druhá generácia balíka Toyota Safety Sense bude uvádzaná na trh postupne v celej zostave vozidiel značky Toyota, počnúc novým modelom RAV4 a novou Corollou.
Nová Toyota Camry
Toyota okrem toho predstavila aj nový rodinný sedan Camry, pričom pre nás je zaujímavejší model Camry Hybrid. 8. generácia modelu z roku 1982 má napríklad nové Hi-LED svetlomety, no LED technológia si našla miesto aj v zadných svetlách.
Vo vnútri je 8″ dotykový displej infotainmentu Toyota Touch 2, škoda len klavírneho lesklého plastu všade navôkol. Pred vodičom je však tiež aj vraj až 10″ HUD farebný displej. V kupole pred vodičom je aj 7″ info displej.
O pohon sa stará 2,5-litrový štvorvalec a elektrický motor. Celkovo produkujú 160 kW, teda 218 koní. Výrobca udáva spotrebu len 4,2 l/100 km a 98 g emisií na 1 km. Motor disponuje aktuálne najvyspelejšími technológiamoi od spoločnosti Toyota, ako je inteligentné duálne variabilné časovanie ventilov (Dual VVT-i) s elektromotorom riadeným inteligentným variabilným časovaním ventilov (VVT-iE), alebo technológia D-4S (priame vstrekovanie paliva pre zážihový štvortaktný motor verzie Superior).
Nový hybridný systém THS II (Toyota Hybrid System) obsahuje novú technológiu Shiftmatic so sekvenčným radením prevodových stupňov, ktorá umožňuje vodičovi „preraďovať“ pomocou radiacej páky namontovanej na konzole, čo imituje šesťstupňovú automatickú prevodovku s rýchlym preraďovaním, a prináša tak temperamentný výkon a potešenie z jazdy.
Všetky modely sa v štandardnej výbave dodávajú s balíkom „Toyota Safety Sense“, čo je súhrnný názov pre súpravu aktívnych a pasívnych bezpečnostných technológií učených na prevenciu alebo zmierňovanie nárazov v širokom pásme dopravných situácií.
Systém Toyota Safety Sense v novom sedane Camry pracuje na báze kamery a mikrovlnného radaru, ktoré mu pomáhajú dosahovať vysokú úroveň detekcie. Obsahuje prednárazový bezpečnostný systém (PCS) s funkciou detekcie chodcov, adaptívny tempomat (ACC), systém výstrahy pri zmene jazdného pruhu (LDA) s asistentom riadenia, automatické diaľkové svetlá (AHB) a technológiu rozpoznávania dopravných značiek (RSA).
K ďalším asistenčným systémom na podporu vodiča a zvýšenie bezpečnosti patrí systém monitorovania mŕtveho uhla (BSM) s funkciou upozornenia na hroziacu zrážku pri premávke za vozidlom (RCTA), snímací sonar na prednom a zadnom rohu, zadný monitor s navádzacími čiarami pre parkovanie a kompletná súprava systémov na reguláciu brzdenia a trakcie.