Americký zabávač John Oliver, ktorý má vlastnú talk show, si robí srandu zo spoločnosti Facebook, ktorá sa snaží prezentovať v dobrom svetle, no moc sa jej to nedarí.
Rok 2018 sa pre Facebook pravdepodobne zapíše ako najhorší rok v histórii tejto spoločnosti. Kauza s firmou Cambridge Analytica, únik dát, obvinenia a následný prudký prepad akcií sú hlavnými udalosťami, ktoré túto multimiliardovú korporáciu postihli.
V apríli vydala spoločnosť Facebook televíznu reklamu, v ktorej sa snaží ospravedlniť za zneužitie dát, no zároveň v reklame vysvetľuje, že hlavným cieľom je možnosť poskytnúť vám nástroj na nájdenie a komunikáciu s kamarátmi.
Zabávač John Oliver túto reklamu vzal a premenil ju na novú verziu, ktorá podľa neho vystihuje skutočný cieľ spoločnosti Facebook.
https://www.youtube.com/watch?v=sbNv9MP27xE
Kým pôvodná reklama ukazuje, že všetci vaši kamaráti sú na Facebooku, upravená verzia ukazuje, že jediným cieľom Facebooku je zbierať o nás dáta s cieľom zarobiť peniaze na marketingu.
Celá reklama prerobená do nového štýlu je skutočne vtipná a popretkávaná čiernym humorom. Dá sa povedať, že John Oliver trafil klinec po hlavičke, keďže presne poukazuje na pretrvávajúci problém sociálnej siete.
Kritika sa na túto najznámejšiu sociálnu sieť nesie zo všetkých strán. Dokáže to Facebook prežiť alebo zanikne ako množstvo iných sociálnych sietí predtým? To je otázka, na ktorú dá odpoveď až čas.
Aký máte na Facebook názor vy? Budete pokračovať v jeho používaní napriek nedostatkom, kritike a únikom dát, alebo radšej prejdete na inú sociálnu sieť?
V prípade, že vás zaujíma kauza Cambridge Analytica, odporúčam prečítať aj ďalšie naše zaujímavé články, ktoré sa venujú tejto téme a jednotlivým kauzám spojenými s Facebookom.