Toyota Crown kumuluje všetky najmodernejšie technológie značky – architektúru TNGA, hybridný pohon štvrtej generácie, balík Toyota Safety Sense na zvýšenie bezpečnosti, komfort používania vozidla na základe výmeny informácií v cloude a umelej inteligencie.
Od premiéry prvej generácie v roku 1955 je Toyota Crown v Japonsku symbolom inovatívnosti. V roku 1987 sa v ôsmej generácii modelu objavil trakčný systém a v roku 1991 vo výbave deviatej generácie antiblokovací systém ABS. Vlajkový sedan Crown 15. generácie je v štandarde vybavený modulom automatickej výmeny údajov DCM. Trvalé pripojenie cez bezdrôtovú sieť predstavuje novú úroveň vzťahu medzi vozidlom a používateľmi. Nové služby založené na výmene údajov v reálnom čase sú zamerané na vyššiu bezpečnosť, komfort a pohodlie pri používaní vozidla.
Štandardné vybavenie modelu Crown zahŕňa úplne novú zostavu systémov aktívnej bezpečnosti Toyota Safety Sense druhej generácie. Menší modul so zabudovanými kamerami a radarovým senzorom so zvýšenou citlivosťou a dosahom rozširuje funkčnosť systému predchádzania kolíziám o detekciu cyklistov cez deň a chodcov aj v noci. Zvyšuje tiež účinnosť systému udržania vozidla v jazdnom pruhu tým, že koreluje detekciu trate na vozovke s pôsobením aktívneho tempomatu. Toyota Crown je vybavená aj funkciu automatického brzdenia počas manévrovania na parkovisku.
Pripojenie vozidla k internetu sprístupňuje vodičovi riešenia ako je HELPNET – systém, ktorý automaticky informuje o nehode pohotovostné služby a e-Care. Prostredníctvom neho tiež predajca na základe údajov z vozidla informuje klienta, kedy je optimálny čas na servis vozidla. Ďalším moderným riešením, ktoré zvyšuje bezpečnosť, je systém ITS Connect, v rámci ktorého si vozidlá aj infraštruktúra cestnej premávky (napr. semafory) vymieňajú informácie, aby zabránili kolíziám. Ďalší systém Passable Route Map zasa označuje únikové cesty počas prírodných katastrof.
Nová Toyota Crown bola postavená na architektúre TNGA. Jej jazdné vlastnosti testovali a zdokonaľovali na známej nemeckej pretekárskej trati Nürburgring, ktorá je považovaná za najťažšiu na svete. Vďaka platforme TNGA má vozidlo nižšie umiestnené ťažisko či špeciálne zavesenie kolies prednej a zadnej nápravy.
Na výber je potom medzi dvoma hybridnými pohonmi a preplňovaným benzínovým motorom. Hybridný systém Dynamic Force Engine Hybrid System s 2,5-litrovým motorom bol vyvinutý v architektúre TNGA a vyznačuje sa mimoriadne vysokým tepelným výkonom na úrovni 40 %. Táto pohonná jednotka poskytuje výkon 226 koní a pracuje s trakčnou batériou typu nikel-hydrid. Pohon Multi-stage Hybrid System s 3,5-litrovým motorom V6 generuje výkon 359 koní. Elektromotor s výkonom 180 koní čerpá energiu z lítium-iónovej batérie.
Toyota plánuje dodávať japonským zákazníkom mesačne 4 500 kusov modelu Toyota Crown. Ceny zatiaľ oznámené neboli.