Automobilka Audi priblížila interiér a technológie Audi e-tron prototyp. Okrem prvotriedneho zvuku sa môžeme tešiť na zaujímavé funkcie virtuálnych spätných zrkadiel.
Audi e-tron prototyp je elektrické SUV s rozmermi 4,901 metrov na dĺžku, 1,935 metrov na šírku a 1,616 metrov na výšku. Audi e-tron je prvým sériovým automobilom, ktorý disponuje virtuálnymi vonkajšími spätnými zrkadlami.
Tie fungujú tak, že v ich držiakoch je na šesťuholníkovom konci integrovaná malá kamera s rozlíšením 1280 x 1080 pixelov. Elektrické vyhrievanie chráni objektív kamery pred zarosením a zamrznutím a tým zabezpečuje dobrú viditeľnosť za každého počasia.
Keď kamera rozozná nečistotu, automaticky sa aktivuje vyhrievanie. Navyše sa zobrazí upozornenie v združenom prístroji ak je potrebné kameru očistiť manuálne. Oproti štandardným vonkajším spätným zrkadlám virtuálne zrkadlá redukujú šírku vozidla o 15 centimetrov.
Obrazy kamier sa zobrazujú digitálne spracované na MMI displejoch OLED s rozlíšením 1200 x 800 pixelov, umiestnených na prechode medzi prístrojovým panelom a dverami. Displeje sú harmonicky integrované do oblúka „Wrap-around“, ktorý obopína kokpit.
Vo vnútri nájdeme dva displeje MMI touch response, ktoré sú nasmerované na vodiča. Horný displej splýva vo vypnutom stave s plochou Black Panel a spodný displej je integrovaný do stredovej konzoly. V systéme MMI môže vodič zvoliť tri zobrazenia – pre diaľnicu, odbočovanie a parkovanie. Systém automaticky prepína medzi zobrazeniami.
Diaľničné zobrazenie sa objaví, keď vozidlo ide rýchlejšie ako 90 km/h a navigačný systém hlási, že je na diaľnici. Obraz sa priblíži aby bolo možné lepšie odhadnúť rýchlosti pri rýchlej jazde – vozidlá sa zjavujú väčšie.
Keď vodič signalizuje odbočovanie alebo zmenu jazdného pruhu zapnutím smerových svetiel, odbočovacie zobrazenie rozšíri výrez obrazu na príslušnej strane. Tým sa zmenší mŕtvy uhol.
Keď vodič zaradí spiatočku, kamera zobrazí obrubník pre zlepšenie prehľadu pri parkovaní. Obraz sa rozšíri smerom nadol – podobne ako automatické sklonenie normálneho zrkadla pri cúvaní.
Oba displeje zobrazujú prehľadné informácie o stave vozidla. Haptická a akustická spätná väzba umožňujú komfortné používanie v automobile. Okrem ovládania pomocou dvoch dotykových displejov môže vodič množstvo funkcií aktivovať aj
pomocou hlasového ovládania prirodzenou rečou.
Čo sa týka sedadiel, o komfort sa stará trojstupňová ventilácia a tiež možnosť nastaviť profily pre jednotlivých pasažierov. Nechýba možnosť masážnej funkcie so 7 druhmi masáže.
Vo vnútri nájdeme prvotriedny priestorový audio systém, o ktorý sa postarali majstri z Bang & Olufsen. Srdcom ozvučovacieho systému Bang & Olufsen je multikanálový digitálny zosilňovač s výkonom 705 W, ktorý napája sústavu 16 reproduktorov.
Niektoré z nich, napríklad 3D reproduktory v predných stĺpikoch a efektové reproduktory v zadných stĺpikoch karosérie majú neodymové magnety.
Audi e-tron tiež sľubuje dokonalé odhlučnenie vďaka aeroakustike a tlmeniu hluku. Tomu výrazne dopomáha samotný elektrický pohon.
Čerešničkou na torte je interiérová funkcia Air Quality Paket, ktorá sa nielen stará o kvalitu vzduchu, ale aj používa ionizátor a aromatizáciu s letnou a zimnou arómou morského vzduchu a borovice.
Integrovaná inteligentná navigácia informuje vodiča o najvhodnejších trasách a tiež o tom, kde je najvhodnejšie či najbližšie nabiť vozidlo. Čo na interiér Audi e-tron prototyp poviete?