Instagram včera vydal samostatnú aplikáciu IGTV, ktorá slúži na publikovanie dlhších vertikálnych videí. O aplikácii sa hovorí ako o silnej konkurencii pre YouTube. Čo vlastne nová aplikácia ponúka?
IGTV v prvom rade vychádza zo základnej Instagram aplikácie. To znamená, že ak už máte Instagram, do aplikácie IGTV sa prihlásite jedným dotykom a všetky vaše odbery z Instagramu sa prenesú do aplikácie IGTV.
Nie každý, kto má účet na Instagrame, má zároveň vytvorený svoj vlastný IGTV kanál, podobne ako nie každý, kto má Google účet, má aj kanál na YouTube. V tomto momente je teda možné, že v aplikácii IGTV nebudete mať veľa kanálov prenesených z Instagramu a bude to chvíľu trvať, než na IGTV naskočia aj tí najznámejší YouTuberi.
Medzitým vám aplikácia v sekcii Pre vás navrhne videá, ktoré by sa vám mohli páčiť a v sekcii Populárne nájdete samozrejme tie najsledovanejšie videá. Okrem toho je tu aj sekcia Pokračovať v pozeraní, kde sa vám ukladajú rozpozerané videá.
Sekcia Pre vás je veľmi podobná sekcii Discovery v aplikácii Instagram a to najmä tým, že jej ponuka je v podstate nekonečná a ako ňou postupujete, obsah v nej sa neustále dopĺňa o nové videá. Okrem toho je tu samozrejme aj vyhľadávacie pole, no to z nejakého dôvodu slúži iba na vyhľadávanie kanálov a nie videí.
Samotné prostredie aplikácie splýva s prehrávačom videí, čo má svoje výhody a nevýhody. Výhodou je napríklad to, že počas sledovania videa sa môžete voľne pohybovať v aplikácii a hľadať ďalší obsah. Video zostáva na pozadí a z väčšej časti je viditeľné. Na druhej strane sú však ovládacie prvky prehrávača trochu nevýrazné a chýbajú tu tiež gestá na pozastavenie prehrávania a pretočenie videa.
Nejaké gestá tu predsa len sú a to napríklad gestá do strán. Tie si IGTV prepožičal z Instagramu, kde sa týmto spôsobom preskakuje z príbehov jedného používateľa na príbehy ďalšieho používateľa. Tu sa týmto spôsobom prepína medzi videami, pričom medzi prepínaním sa na obrazovke zobrazuje staré dobré analógové zrnenie.
YouTube je multiplatformový, ponúka širokú podporu rôznych formátov, rozlíšení a technických štandardov. Aplikácia IGTV je naproti tomu zameraná výhradne na smartfóny, čo dokazuje už len fakt, že videá na tejto sieti sú zobrazované na výšku. Instagram preto zrejme nikdy IGTV nerozšíri na ďalšie platformy, ak sa samozrejme neskôr nerozhodne podporovať aj videá s pomerom strán 16:9.
IGTV má napriek tomu dobrú šancu odhryznúť veľkú základňu sieti YouTube. Čoraz viac používateľov totiž konzumuje obsah cez smartfón a táto aplikácia je na sledovanie určitého typu videí prispôsobená lepšie, než YouTube. V konečnom dôsledku to budú YouTuberi, ktorí rozhodnú o výsledku tohto konkurenčného boja a zatiaľ väčšina z nich príchod IGTV hodnotí pozitívne.