Facebook chce, aby nanosekundy či sekundy zmizli z filmového a programovacieho priemyslu. Uvádza preto nový štandard, ktorý nazval Flick.
Aktuálne sa pri potrebe presnejšieho merania v hudobnom priemysle alebo programovaní používajú klasické časové jednotky, ktoré sú odvodené od tradičnej desiatkovej sústavy. Ide hlavne o sekundy, milisekundy, mikrosekundy či nanosekundy. Práve posledná menovaná jednotka je blízko ku takzvanému Flicku, má ale jeden podstatný rozdiel.
Nevýhodou používania tradičných jednotiek času je ich nekompatibilita s herným alebo filmovým priemyslom. Bežná frekvencia, ktorú filmy používajú v dnešnej dobe je 24 snímkov za sekundu. V reči klasického času trvá každá snímka 0.04166666667 sekundy. Toto číslo sa niekedy zaokrúhľuje na štyri, tri či dokonca dve desatinné čísla. To ale môže spôsobovať nepresnosti a odchýlky pre postprodukciu, ktorá snímku následne dorába po natočení.
Facebook preto prišiel s vhodnejšou jednotkou, ktorú nazval Flick. Tá predstavuje 1/705600000 sekundy. To ešte nemusí znieť lákavo, podstatnou informáciou ale je, že toto číslo sa dá deliť bez zvyšku s najčastejšie používanými hodnotami, akými sú čísla 8, 16, 24, 25, 30, 48, 60, 90, 100 či 120. Po novom budú preto snímkové frekvencie ľahšie merateľné. 24 FPS je napríklad 29 400 000 Flicks, zatiaľ čo hra, ktorá má 60 FPS má 11 760 000 Flicks za sekundu. Sociálna sieť chce nový štandard presadiť v rôznych odvetviach, kde sa používajú FPS a KHz.
Za novým projektom stojí bývalý zamestnanec Apple, Christopher Horvath. Ten teraz patrí do tímu Oculus, čo ho ku tvorbe jednotky motivovalo. Stále síce budú existovať čísla, ktoré sa nebudú dať deliť vďaka Flicks bez zostatku, ako napríklad 29,97 FPS, no i napriek tomu bude jednotka užitočná pre mnohých.