Hlasové voľby sa v handsfree telefónnych sadách v automobiloch objavili už pred mnohými rokmi. Dnes sú bežné aj hlasové povely na ovládanie niektorých funkcií. Problémom je, že spoľahlivosť takýchto systémov je často neuspokojivá, takže nakoniec musíte potrebný povel realizovať ručne.
Automobilky Hyundai a Kia majú ambíciu ako prvé zaviesť hlasových asistentov na báze umelej inteligencie (UI), ktorí by mali súčasné nedostatky prekonať.
Rozprávajte sa so svojim autom
Kórejskí výrobcovia automobilov odhalili, že plánujú zaradiť asistentov s UI do svojich nových áut počnúc rokom 2019. Okrem toho do roku 2025 budú všetky ich vozidlá „pripojené“, čiže on-line.
Hyundai upresnil, že na vytvorení Inteligentného osobného asistenta spolupracuje so spoločnosťou SoundHound. Systém bude založený na platforme Houndify a umožní nielen ovládanie vášho auta, ale aj vášho inteligentného domova.
Firma SoundHound Inc. zo Silicon Valley, s ktorou Hyundai spolupracuje sa zameriava na vývoj umelej inteligencie v hlasovej platforme. Svoju platformu Houndify AI vyvíja už desať rokov a táto v súčasnosti dokáže rozpoznávať reč aj v bežnej konverzácii a zodpovedajúcim spôsobom reagovať.
SoundHound verí, že umožní ľuďom komunikovať s vecami navôkol rovnako, ako s ľuďmi, vrátane mobilov, áut, spotrebnej elektroniky a každej ďalšej súčasti vznikajúceho „prepojeného“ sveta. Medzi prvé produkty založené na platforme Houndify patria technológie Speech-to-Meaning™ a Deep Meaning Understanding™, ktoré prinášajú prvotriedny zážitok pri ovládaní smartfónov.
Hyundai chce UI Houndify implementovať do svojich vozidiel a prepojiť ich s internetom. Kompletné databázy a algoritmy by potom nemuseli byť priamo vo vozidle, ale auto by sa dorozumievalo s centrálnym serverom a naučilo by sa postupne komunikovať so svojím majiteľom.
Kým súčasní hlasoví asistenti majú bežne problém pochopiť viacero príkazov vyslovených za sebou, Houndify to ľahko zvláda. V jednej vete tak dokáže rozpoznať hneď niekoľko príkazov a tie zároveň vyplniť. Takže napríklad vodič môže povedať, aby auto zavrelo strešné okno a zvýšilo teplotu na 22 stupňov a systém to všetko pochopí a zrealizuje.
Na cestách už na budúci rok
Navyše celý systém dokáže predpovedať, o čom je potrebné majiteľa informovať. Takže keď napríklad pôjdete autom na letisko a v pripojenom smartfóne bude v kalendári naplánovaný odlet lietadlom v určitú dobu, auto si samo dokáže poskladať súvislosti. Vodiča dokáže napríklad samo informovať, kedy budú na letisku, či lietadlo nemá meškanie a aký východ je pre dané lietadlo naplánovaný.
Nuž, takáto implementácia umelej inteligencie pripomína viac „dobrého sluhu“, ako „zlého pána“.
Inteligentný hlasový asistent v pripojenom aute môže byť oveľa osožnejší, než napríklad „čistá“ navigácia. Pri delegovaní viacerých funkcií do cloudu však bude kvalitné pokrytie ciest, ale napríklad aj podzemných parkovísk rýchlym mobilným internetom dôležitou podmienkou.
Na odhalenie nového systému nebude treba čakať až do roku 2019. Hyundai predstaví inteligentného osobného asistenta už za pár dní na podujatí CES 2018 v Las Vegas.
Okrem toho bude po celý budúci rok testovať zjednodušenú verziu asistenta v automobiloch s vodíkovými palivovými článkami určenými na jazdu po juhokórejských cestách. Táto testovacia verzia bude tiež schopná poskytnúť informácie o miestnych športových udalostiach, vrátane výsledkov zápasov.
Asistenčný systém bude spočiatku rozpoznávať angličtinu, ale podpora sa má čoskoro rozšíriť na ďalšie hlavné jazyky. Snáď sa dočkáme aj personalizácie pre slovenčinu, či češtinu.