Reklama

Slovak Telekom prezradil, ako sa mu v roku 2011 darilo.

Roman Calík

 

Nová značka Telekom. Spustené HSDPA, rekordné predaje smartfónov, ale i 30% nárast zákazníkov televízie Magio. A k tomu výnosy takmer 900 miliónov eur. Zákazníkov mobilných služieb však ubudlo.

Slovak Telekom má za sebou rok, kde rástol najmä v oblasti digitálnej televízie a výrazne rozširoval i pokrytie 3G siete. Možno ste si to ani neuvedomili, no práve minulý rok bol posledným pre operátora T-Mobile, tak ako sme ho poznali. Má totiž nové meno, Telekom. Pod novou značkou Telekom tak teraz nájdete všetky služby veľkého operátora od mobilných, cez dátové, až po digitálnu televíziu a pevné siete. Dokonca minulý rok Slovak Telekom otvoril svoj veľký dátový počin – moderné dátové centrum.

Telekom 1

 

Peniaze, euráče, výnosy, poklesy

Nebudeme vás veľmi zaťažovať číslami, ktorým i tak mnohí bežní smrteľníci nerozumejú. Skôr sa pozrieme na tie, ktoré čo to napovedia o konkurenčnom boji na Slovensku. Ale predsa len, Slovak Telekom sa pochválil výnosmi za fiškálny rok 2011 vo výške 897,4 milióna eur. Je to síce pokles o štyri percentá, no ako sa operátor vyjadril, zníženie bolo zapríčinené hlavne nižšími cenami služieb a regulačnými opatreniami. Veľký nárast sa však odohral v počte zákazníkov digitálnej televízie. Celkovo si totiž Telekom na svoje konto pripísal o 30% viac zákazníkov, ktorí sa rozhodli pre služby digitálnej televízie Magio. Je vás totiž už 160 tisíc, pekné číslo!

telekom datove centrumNás však celkom zaujíma, koľko zarába Telekom na každom z nás, najmä čo sa týka mobilných služieb, ktoré sú najrožšírenejšie. Známy ukazovateľ ARPU (priemerný mesačný výnos na zákazníka) je 15 €. Aj ten klesol o 80 centov, keďže v minulom roku išlo o sumu 15,8 €. Operátor v tomto prípade nerozlišuje zákazníkov predplatených služieb a zmluvných. Celkovo eviduje Telekom 2,326 mil. zákazníkov mobilných služieb. To je o 85 tisíc zákazníkov menej ako v roku 2010. Avšak to je číslo podľa aktivity za posledných 12 mesiacov. Aby sa operátor mohol viac porovnať s konkurenciou, uviedol i číslo na základe aktivity zákazníkov za posledné tri mesiace, a to 2,197 mil. zákazníkov. Telekom má teda stále väčší počet zákazníkov ako operátor O2, o viac ako jeden milión, ich počet však klesol.

Smartfóny sú žiadané

„Pri akciových telefónoch sme zaznamenali nový trend – na celkovom predaji začínajú dominovať postupne smartfóny. Zatiaľ čo sa v prvom polroku blížil podiel ich predaja k úrovni 50%, počas posledných dvoch mesiacov boli tri zo štyroch predaných telefónov práve smartfóny. Úspešne s nimi predávame aj nové programy Internet v mobile, ktoré najmä v štvrtom kvartáli dosiahli niekoľkonásobne vyššie počty aktivácií,“ uviedol nový trend Miroslav Majoroš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Telekom.

Zaujímavé je, že stále najväčší podiel predaných telefónov si drží Nokia. Najpredávanejším telefónom roka 2011 však bol Sony Ericsson Xperia X8. Najväčším bestsellerom vianočnej ponuky sa stal zase HTC Wildfire S. A Telekom pripomenul, že Samsung mal mimoriadne úspešný model Galaxy S II, ale i štartovací smartfón Galaxy Y. Keďže smartfóny a ich užívatelia žiadajú rýchlejšíe dáta a objem dát neustále narastá, Slovak Telekom neustále buduje 3G sieť a jej nadstavby. V priebehu roka 2011 došlo k výraznému zvýšeniu pokrytia 3G siete zo 42 na 65% populácie. Zároveň Slovak Telekom uviedol ako prvý slovenský operátor výborné rýchlosti: HSPA+ 21 Mbps v marci a HSPA+ 42 Mbps (i uplink 5,8 Mbps) v októbri 2011.

Telekom 2

Foto: Slovak Telekom

predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Telekom.

 

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.