Nie je tajomstvom, že ŠKODA začala už pred tromi rokmi pracovať na koncepte elektrického auta. Zhrnutím nápadov a prístupov je práve nový koncept ŠKODA VISION E. Prvá skutočne elektrická Škodovka, ktorá by sa mala začať sériovo vyrábať už o tri roky.
Oficiálne bude koncept novej ŠKODY VISION E predstavený až zajtra počas autosalónu Auto Shanghai 2017 . Automobilka však dnes zorganizovala na viacerých miestach na celom svete tlačovú konferenciu, kde umožnila novinárom vyskúšať si novú Škodu VISION E takmer naživo.
Reálne sme však novinku ešte nevideli, počas prezentácie sme sa však na nej mohli previesť aspoň vo virtuálnej realite. Nechýbal ani krátky pohľad do interiéru a samozrejme aj niektoré špecifikácie, ktorými bude VISION E disponovať.
Ako už vieme dávnejšie ŠKODA VISION E je skutočne veľké auto. Dĺžka by mala byť tesne pod úrovňou 4,7 metra a rázvor náprav dokonca väčší ako model ŠKODA KODIAQ.
Aj napriek tomu, že VISION E bude elektromobilom, ŠKODA nezabudla na poriadny batožinový priestor. 600 litrov v sériovej verzii by malo uspokojiť nejedného majiteľa tohto elektromobilu.
Nová ŠKODA VISION E by sa mala začať sériovo vyrábať už za tri roky. Samozrejme podobne ako ostatné modely značky aj VISION E ponúkne Simply Clever riešenia. Jedným z nich je napríklad dvojica proti sebe sa otvárajúcich dverí. Sedadlá sa pritom natočia tak, aby ľudia vedeli lepšie vystúpiť.
ŠKODA tvrdí, že VISION E ponúkne dojazd na úrovni 500 kilometrov na jedno nabitie. Na palube nebude chýbať ani rýchle nabíjanie. Na 80 % kapacity sa vraj bude vedieť VISION E nabiť za 30 minút.
Samozrejme reálny dojazd môže byť o niečo nižší, v závislosti od toho, aké komfortné systémy budete v aute využívať. Auto však ponúkne poriadnu dávku priestoru pre všetkých cestujúcich. Automobilka totiž taží z toho, že v tomto vozidle nie je spaľovací motor.
Auto bude vybavené na autonómnu jazdu 3. úrovne. Nebude teda schopné plne autonómnej jazdy, ale ponúkne niektoré systémy pre semi autonómne riadenie.
V konečnom dôsledku to bude znamenať, že sa môžeme tešiť na autonómnu jazdu po diaľnici, ktorá bude zahŕňať nielen aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, či udržovanie vzdialenosti pomocou adaptívneho tempomatu, ale aj aktívne predbiehanie, zrýchľovanie a spomaľovanie v závislosti od okolitej premávky.
Samozrejme ponúkne ŠKODA VISION E aj systém pre autonómne parkovanie, 360° parkovaciu kameru, alebo iné moderné asistenčné systémy, ktoré poznáme z modelov výrobcu.