Výhody
- hrateľnosť
- komplexná RTS
- prepracované cut scény
- bezproblémové ovládanie na gameapade
Nevýhody
- chýba druhá kampaň
- menej herných režimov
- kartový Blitz veľmi nezaujal
Prvý Halo Wars z roku 2009 bol vyvíjaný štúdiom Ensemble studios, stojacim za úspešnou sériou Age of Empires, si získalo množstvo fanúšikov, aj keď hra vyšla len pre konzolu Xbox 360. Dôkazom, že sa hra skutočne podarila, je viac než 80 bodov na portáli Metacritic.
Spolu s Halo Wars 2 vychádza aj Halo Wars: Definitive Edition (tí, ktorí si predobjednali Halo Wars 2: Ultimate Edition, získali prístup k hre už 20. decembra), ktorá je dostupná už aj na platforme Windows 10. Ponúka predovšetkým krajšiu grafiku a nový obsah.
Na základe vysokých hodnotení prvého dielu som očakával aj kvalitný druhý diel. Síce nie som veľký fanúšik hernej série Halo, napriek tomu si ma hra aj tak získala. Pravdepodobne vďaka podobnosti s hrami zo série Command & Conquer, ktoré sú jednými z najlepších v žánri RTS.
Príbeh Halo Wars 2 sa odohráva v roku 2559 (28 rokov po udalostiach v prvom Halo Wars), kedy sa prebúdza posádka vesmírnej lode Spirit of Fire z kryospánku. Samozrejme hovoríme o ľuďoch patriacich do frakcie UNSC.
Hlavnou postavou príbehu je James Cutter, ktorého vesmírna loď sa ocitá nad Archou (vesmírna stavba vyhynutej rasy Forerunnerov). Práve v nej boli vyrobené všetky ,,Hala“ a z nej je možné ich všetky ovládať.
Významný objav ale obsadili Vyhnanci (Banished), ktorí predstavujú frakciu oddelenú od Covenantov. Ich vodcom je Brut Atriox, ktorého ste mohli vidieť v traileroch.
Kampaň začína dychberúcim motivačným prejavom v kvalitnej cut scéne. S podobnými prestrihovými videami sa budete stretávať počas celej kampane. Síce nemôžete rátať so živými hercami ako v sérii Command & Conquer, no neraz pocítite husiu kožu.
Hra ponúka kvarteto obtiažností, z ktorých odporúčam zvoliť si druhú v poradí. Ak ste už získali bohaté skúsenosti z prvého dielu a stratégie na konzolách či na počítači sú vám známe, neváhajte a postavte si latku o niečo vyššie.
Pred pustením sa do prvej misie som absolvoval komplexný tutoriál zložený z troch častí (základný, pokročilý a Blitz), no po dokončení prvých misií som usúdil, že to nebolo nevyhnutné. Hra vám bude v priebehu jednotlivých misií vysvetľovať všetky dôležité prvky ovládania.
Snímky sú v rozlíšení 1 328 x 747 px.
Približne v polovici kampane som začal pociťovať náročnosť, ktorá sa prejavila predovšetkým v misiách, v ktorých bolo mojou úlohou brániť základňu alebo určitý objekt.
Pri jednotlivých misiách som strávil priemerne 30 minút s výnimkou vyššie spomínaných, ktoré mi zabrali štvornásobne viac času.
Dvanástka misií je relatívne bohatá na obsah, vďaka čomu som nemal pocit stereotypu či nadmerného opakovania úloh.
Chýbala mi však kampaň za frakciu Banished, ktorá, ako je už zvykom, by ukázala druhý pohľad na vzniknutý konflikt. Nie je mi jasné, prečo je možné hrať co-op misie len s priateľmi a nie aj s cudzími hráčmi.
Z pohľadu hrateľnosti vývojári nezabudli na zakomponovanie bonusového systému, ktorý mi umožnil významne ovplyvniť dianie na bojisku. Využíval som predovšetkým krátkodobé doplnenie bodov života vojenským jednotkám a umiestenie dočasnej obrannej veže.
Tieto dočasné vplyvy na dianie na bojisku vyžadujú predovšetkým energiu a menšie množstvo zásob (ich príjem zabezpečujú špecifické budovy).
Vo všeobecnosti energiu použijete na vylepšovania budov či vojenských jednotiek a zdroje na výstavbu novej základne a budov okolo nej.
Hra nedovoľuje postaviť kasárne (či iné budovy) kdekoľvek na mape, čo vývojári ale čiastočne nahradili možnosťou stavby menších základní na vytýčených miestach.
Nechýbajú ani hrdinovia, ktorí mi v niektorých prípadoch pripadali až neuveriteľne silní. Napríklad váš hrdina nebude mať problém počas kampane prevziať nepriateľovi akékoľvek väčšie vozidlo.
Čiastočne sú aj samotné vojenské jednotky ,,hrdinami“ vďaka svojim špeciálnym útokom, ktoré dokážu významne zmeniť rozloženie síl na miskách váh.
Microsoft prezentuje Halo Wars 2 aj ako titul programu Play Anywhere, teda zakúpenú digitálnu kópiu si zahráte aj na počítači s operačným systémom Windows 10. To však neznamená, že sa vám hra nebude hrať pohodlne aj na konzole Xbox One (S).
Vyskúšal som si práve túto alternatívu a na prekvapenie som nemal pocit obmedzovania mojich možností s gamepadom v ruke.
Po úspešne dokončenej kampane, v ktorej ma viac zaujali cut scény spolu s kvalitným dabingom než samotný príbeh, som sa pustil do nového kartového módu Blitz.
Domnieval som sa, že si pred prvou hrou vytvorím vlastný balíček kariet vojenských jednotiek a okamžitých akcií, no nebolo to tak jednoduché a prehľadné, ako som očakával.
Režim je postavený na čo najrýchlejšom vymyslení ideálnej taktiky, ktorá zabezpečí, že z dostupnej energie, ktorá predstavuje platidlo za karty jednotiek, porazíte nepriateľa.
Ku každému kapitánovi je možné pribaliť si 12 kariet z ponuky, ktoré máte k dispozícii alebo si zvoliť už predpripravený balíček.
Klasický režim ponúka maximálne súboj 3v3, v ktorom je vašou úlohou obsadiť trojicu bodov vyznačených na mape. Ak však uprednostňujete kooperáciu, zvoľte si Firefight mód. Úlohou hráčov je brániť sa pred vlnami útokov AI jednotiek.
Na Blitz móde som ocenil predovšetkým časovú nenáročnosť, kde súboje trvali priemerne niekoľko minút. Najväčšiu zábavu som si však užil vo verzus režime 3v3, kedy sa ukázalo, ako môže rozumná taktika vyhrať nad silou jednotiek.
Ďalšie karty a módy do Blitz režimu by mali autori postupne pridávať. Súčasný stav tohto módu ma ale veľmi neočaril.
Na záver som dal šancu klasickému režimu pre viacerých hráčov, ktorý ponúka 8 máp.
Najviac som si obľúbil mód Domination, v ktorom bolo mojou úlohou spolu s maximálne dvoma ďalšími hráčmi obsadiť trojicu bodov a získať tak potrebné skóre. V ponuke je aj klasický Deathmatch, v ktorom, ako aj názov napovedá, je nutné kompletne zničiť nepriateľa.
Novinkou v Halo Wars 2 je Strongholds, ktorý je založený na nutnosti dobitia čo najväčšieho počtu opevnení. V tomto móde môžete rátať aj s neobmedzenými zdrojmi.
Verím, že sa ponuka máp a aj módov bude rozrastať, keďže Microsoft ponúka k hre aj Season Pass, ktorý by mal predstavovať množstvo DLC obsahu.
Z technického hľadiska sa môžete tešiť na slušné grafické spracovanie, ktoré síce nepatrí medzi špičku. Podľa môjho názoru sa vývojári vyhrali predovšetkým na vizuále výbuchov, ktoré pôsobia naozaj vierohodne.
Ak ste fanúšikom série Command & Conquer, Halo Wars 2 vás na počítači, tak ako aj na konzole, určite zaujme, aj keď vám značka Halo veľa nehovorí. Škoda chýbajúcej kampane za Banasihed, ktorá by obohatila obsah hry a ponúkla iný pohľad na konflikt.