Rok 2016 bol pre operátora O2 významný vo viacerých smeroch. Asi najväčšiu pozornosť si tento operátor vyslúžil husárskym kúskom, ktorý predviedol v posledných štyroch mesiacoch minulého roka.
Ako sme vás priebežne informovali, od septembra 2016 spustilo O2 druhú fázu rozširovania LTE siete. Dovtedy operátor pokrýval touto sieťou 25 % populácie Slovenska. Na konci roka to bolo už 70 %. Pre rok 2017 má O2 stanovaný plán pokrývať 80 % obyvateľov Slovenska.
To však nie je jediný úspech, ktorý operátor v minulom roku dosiahol. Ako sa dnešnou tlačovou správou pochválil, spoločnosť O2 Slovakia rástla vo všetkých finančných a prevádzkových ukazovateľoch.
Výnosy spoločnosti vzrástli v sledovanom období oproti predošlému roku o takmer 3 % na 251,2 mil. €. Zisk pred úrokmi a zdanením (EBITDA) narástol na 87,3 mil. €. Zákaznícka báza spoločnosti dosiahla takmer 1,9 milióna.
Peter Gažík, generálny riaditeľ spoločnosti O2, sa k tomu vyjadril:
„Máme za sebou ďalší úspešný rok a rovnako to vidia aj naši zákazníci, ktorí si nás aj v tomto roku zvolili za Operátora roka v nezávislej ankete Techbox. Rástli sme vo všetkých ukazovateľoch, čo pri takom saturovanom a vyspelom trhu nepovažujem za samozrejmosť.
V uplynulom roku sme sa sústredili najmä na zvýhodňovanie ponuky v oblasti dát, aby sme podporili nastupujúci trend rastúceho využívania dátových služieb. To napokon potvrdili aj čísla, keď sme vo výnosoch z dátovej prevádzky zaznamenali najväčšiu dynamiku.
V závere roka sme sa venovali masívnej výstavbe a posilňovaniu vlastnej 4G LTE siete a v rekordnom čase sme dosiahli pokrytie 70 % populácie zo štartovacích 25 %.“
Najrýchlejšie rástli výnosy z dát
Najväčšiu dynamiku zaznamenali výnosy z dátovej prevádzky, ktoré sa zvýšili o vyše 31 %. Pozitívnym bol aj nárast počtu zákazníkov na vyše 1,892 mil., pričom čistý nárast predstavoval 84 tisíc SIM kariet.
Najvýraznejšie rástol počet zákazníkov platiacich na základe faktúry, ktorých podiel na celkovej zákazníckej báze vzrástol k 31. decembru na takmer 57 %. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol v roku 2016 u zákazníkov platiacich na základe faktúry 12,5 eur a u zákazníkov s predplatenou kartou 5,7 eur.
O rozširovaní LTE siete sme sa zmienili v úvode. No zároveň s jej budovaním investovalo O2 aj do skvalitňovania vlastnej 2G infraštruktúry, čím zvyšovalo zákaznícky komfort najmä v oblasti hlasovej prevádzky.
Štart Férovej nadácie O2
Z produktového hľadiska sa O2 v roku 2016 zameralo na postupné zvýhodňovanie programov O2 Paušál, ale aj na nové inovatívne riešenia. Okrem produktovej komunikácie sa O2 počas roka pripomínalo aj viacerými imidžovými kampaňami.
Vo februári to bola kampaň „Rozprávajme sa viac“ s cieľom vysvetliť dôležitosť verbálnej komunikácie. Kampaň získala niekoľko ocenení za kreativitu aj efektivitu. Kampaň „Som nenormálne fér“ predchádzala začiatku činnosti Férovej Nadácie O2.
Tá v máji 2016 vyhlásila grantový program na podporu zamestnanosti mladých, začínajúcich podnikateľov, alebo zvyšovania ich uplatniteľnosti, či konkurencieschopnosti. Férová Nadácia O2 tak vlani prerozdelila v uvedenom grantovom kole pre 13 projektov sumu vyše 100 tis. eur.
V rámci sponzoringových aktivít bola prioritou podpora behov a olympijského víťaza Mateja Tótha.