V máji t.r. Telekom predstavil inovatívnu mobilnú hru Sea Hero Quest, ktorá pomáha celosvetovo vedcom s výskumom demencie a Alzheimerovej choroby. Počet stiahnutí tejto vedecky prínosnej hry sa prehupol cez 2,5 milióna.
Prvé vedecké zistenia na základe dát zozbieraných z hrania vedci odprezentovali na globálnej konferencii Neuroscience 2016, ktorá sa uskutočnila minulý týždeň v San Diegu.
K čomu vedci zatiaľ dospeli? Počiatočné analýzy indikujú, že naša priestorová orientácia, ktorej strata patrí k prvým príznakom nastupujúcej demencie, začína pozvoľna upadať už od dovŕšenia dospelosti.
V číselnom vyjadrení je možné ilustrovať toto zistenie tak, že 19-roční zasiahli hrací terč na 74 %, zatiaľ čo 75-ročným sa to podarilo iba v 46 %.
Zaujímavosťou sú aj rozdielne výsledky v rámci 193 krajín, ktoré sa do hrania zapojili, pričom pozoruhodné ukazovatele dosiahli najmä severské krajiny ako Fínsko, Švédsko, Nórsko a Dánsko, kde vedci odhalili ich výbornú schopnosť priestorovej orientácie v porovnaní so zvyškom sveta.
Predpovede vedcov hovoria, že do roku 2050 má byť týmto ochorením postihnutých až 135 miliónov obyvateľov planéty. Unikátom tejto hry je, že zbiera údaje 150-krát rýchlejšie ako tradičné spôsoby používané pri výskume.
Dvoma minútami hrania tak hráč prispeje približne 300 minútami času, ktorý by bol potrebný na výskum realizovaný tradičným spôsobom. Kto chce prispieť do svetového výskumu aj svojou aktivitou, môže sa zapojiť a zahrať si hru Sea Hero Quest, ktorá je bezplatne dostupná pre iOS a Android.
Pre viac informácií je dostupná aj špeciálna stránka venovaná hre SeaHeroQuest.com.