Štyri dni s úplne novým BMW M2 Coupé boli nielen pre mňa, ale i pre kolegov z redakcie jedným z najlepších letných zážitkov. Veď kto by odolal nevyskúšať si výkonné kompaktné športové BMW, ktorého benzínový 6-valec M TwinPower Turbo dokáže z 0 na 100 vystreliť za 4,5 sekundy.
Maximálna rýchlosť je síce elektronicky obmedzená na 250 km/h (s balíkom M Driver´s na 270 km/h), ale to vám na slovenských cestách prekážať nebude. Užívať si budete raketový štart pri každom rozjazde na križovatke, ktorý zabezpečí 370 koní tohto 1,5-tonového športového kompaktu.
Deklarovanej priemernej spotrebe 8,5 l/100 km som sa tak nepriblížil ani zďaleka, M2-ku som vrátil so spotrebou 12,4 l/100 km. Stálo to za to a nemyslím si, že sa majiteľ tohto modelu niekedy dostane pod 10 litrov.
Ten nenapodobiteľný zvuk motora si jednoducho musíte vychutnávať za každých okolností. Pochváliť musím aj dizajn, ktorý ihneď dáva vedieť, že toto nie je obyčajné BMW.
Vypuklé blatníky či obrovské kotúče M bŕzd s modro lakovanými strmeňmi sú neprehliadnuteľné, rovnako ako špeciálne tvarovaný predný či zadný športový nárazník. Toto je dokonalá vstupenka do M triedy so všetkým, čo k tomu patrí.
Cena novinky s testovanou dvojspojkovou 7-stupňovou M DCT prevodovkou Drivelogic začína na 63 722 €, našťastie výbava je tu už bohatá. Zahŕňa aj navigačný systém Professional s 8,8-palcovým širokouhlým displejom, ktorý ovládate pomocou iDrive Touch Controller kruhového ovládača.
Ako je o mne známe, tento systém ovládania považujem za najdokonalejší zo všetkých, aké som mal možnosť v automobiloch vyskúšať. Priplatiť si môžete aj za ConnectedDrive Services služby, ktoré umožnia využívať mobilnú dátovú sieť.
Samozrejmosťou sú aj asistenčné systémy vrátane varovania pred chodcami či vozidlami, pričom M2-ka dokáže pri rýchlosti do 60 km/h aj aktivovať brzdy. Radosť zo športovej jazdy okrem prevodovky v interiéri umocňuje aj športový M volant či M-kové sedadlá.
Nás v redakcii prekvapil pomerne veľký priestor na zadných sedadlách, čo nebýva pri takýchto modeloch zvykom, a už vôbec nie pri kompaktnej verzii, akou je M2-ka. Celkovo je M2 Coupé vydareným kúskom, ktorý z vás urobí šoféra s chuťou neustále zamieriť na najbližší okruh.
Ešte teraz mám zimomriavky, keď si na M2-ku spomeniem. Na Slovensku môže byť prekážkou iba vysoká cena napriek tomu, že ide o najdostupnejšie plnohodnotné M-ko od BMW.