Samsung dnes oznámil, že sa chystá kúpiť spoločnosť HARMAN za zhruba 8 miliárd dolárov. V hotovosti. Hlavným cieľom juhokórejského výrobcu nie je prekvapivo rozšíriť a hlavne zlepšiť svoju divíziu audio produktov, ale chystá sa dobyť automobilový svet.
Americký HARMAN, ktorý má pod svojimi krídlami také audio spoločnosti ako JBL, AKG Acoustic, Infinity, Revel, Harman Kardon či najnovšie aj spoločnosť Mark Levinson (a mnoho ďalších), by mal aj naďalej fungovať s logami spoločností, ktoré sú už zabehnuté v audio svete.
Spoločnosť s 30 000 zamestnancami a tržbami okolo 7 miliárd dolárov tak bude zaujímavým kúskom v portfóliu Samsungu. 65% z týchto tržieb sú pritom práve za produkty pre automobilový segment. Samsung tak nielen, že začlení zisky spoločností do svojho celkového zisku, ale získa zaujímavú pozíciu vo svete automobilov.
Hoci Samsung predáva na domácom trhu aj automobily, ide iba o rebrandované vozidlá Renaultu. Automobilový svet ako taký je výrazne pestrejší. Samotný HARMAN má svoje technológie vo viac ako 30 miliónoch vozidiel. Dokonca pod licenciami montuje do áut aj audio s logami Bowers & Wilkins či Bang & Olufsen
To sa chystá Samsung ešte zväčšiť a prepojiť so svojimi technológiami. Časom sa tak možno dočkáme multimediálnej výbavy v autách prepojených vďaka mobilným technológiám Samsungu nielen na internet, ale aj medzi sebou.
Samsung totiž očakáva, že do roku 2025 bude vo svete spojených technológií viac ako 100 miliárd dolárov.
Samozrejmosťou tak bude v prípade Samsungu a produktov HARMANu jednoduché spojenie infotainmentu automobilu so smartfónmi, smart hodinkami či inými nositeľnými zariadeniami. Niečo ako CarPlay alebo Android Auto, ale trochu inak.
„Vozidlá zajtrajška budú transformované smart technológiami a konektivitou rovnakým spôsobom ako sa za poslednú dekádu stali jednoduché telefóny sofistikovanými smart zariadeniami,“ povedal Young Sohn, Prezident a (CSO) Chief Strategy Officer spoločnosti Samsung Electronics.
Na druhej strane bude akvizícia spoločnosti pozitívna aj pre majiteľov automobilov. Vďaka tomu, že Samsung má špeciálne divízie na displeje, polovodiče či mobilné zariadenia, môžeme očakávať, že sa výrazne zlepší aj infotainment vo vozidlách bez nutnosti vlastniť Samsung telefón.
Displeje s chabou uhlopriečkou a ešte horším rozlíšením by tak mohli byť minulosťou. Rovnako bude minulosťou aj absencia pripojenia na internet nielen kvôli multimédiám, ale aj kvôli aktuálnym informáciám z dopravy.
Okrem iného je asi isté, že logá JBL neuvidíme v zariadeniach Lenova, Huawei či iných výrobcov spotrebnej elektroniky ktorí sú priamymi konkurentmi Samsungu. Zatiaľ sa však Samsung tvári, že HARMAN ostáva suverénny. Obchod by mal byť uzavretý v polovici budúceho roka.