Reklama

Volkswagen Tiguan Highline - Žeby ten najlepší doposiaľ?

Marek Šimunek
93 %
Ak niekto označoval predchádzajúcu generáciu modelu Tiguan ako „babské“ auto, v prípade tej novej tak už robiť nemôže. Nový model je totiž nielen väčší, ale dokonca aj vo všetkom lepší, ako predchodca. Chcete vedieť prečo?

Výhody

  • Moderný a mohutný dizajn
  • Vynikajúco svietiace LED svetlá
  • Bohaté možnosti pripojenia multimediálneho systému

Nevýhody

  • 20" kolesá uberajú na komforte
  • Základný naftový motor neohromí dynamikou
  • Head-up displej nie je čitateľný cez polarizačné okuliare

Do nového Tiguana som sa zamiloval už na prvých fotografiách. V momente, keď som si ho preberal v krásnej bielej farbe a vo výbave Highline, tešil som sa ako malý chlapec. Priznávam sa, mám slabosť na nové modely VW.

https://youtu.be/S190JjJhJYY

Páčia sa mi ostré línie, ktoré v nich aktuálne nájdete, rovnako ako bohatá technologická a multimediálna výbava. Inak tomu nie je ani v prípade Tiguanu, ktorý s drobným faceliftom prekvapivo vydržal nezmenený až osem rokov. Ten súčasný je však od základov novým autom. Je mohutnejší, hranatejší a taký viac chlapský. Potvrdili to aj reakcie ľudí počas testu.

Z ostatných súčasných modelov značky si požičal prednú masku, ktorá skrýva svetlá s LED technológiou. Ak by som sa nechal uniesť, povedal by som, že svietia ako ďas. A keď si doprajete aj ich adaptívnu funkciu, ktorá vyrezáva vozidlá v protismere, budete jazdu v noci doslova milovať.

Dizajnovým prekvapením, ktoré nenájdete v žiadnom inom súčasnom modeli značky, sú zadné svetlá v tvare bumerangu. Tiguanu veľmi pristanú a aj vďaka nim novinka pôsobí podstatne mohutnejšie, ako predchádzajúca generácia.

Poteší aj pomerne solídna svetlá výška, ktorá v prípade verzií s pohonom všetkých kolies činí 200 mm. Výlet mimo spevnenú cestu tak na tvári Tiguanu nezanechá ani len najmenšiu vrásku. Navyše môžete pomocou systému 4MOTION Active Control jediným ovládačom nastaviť potrebné parametre pre jazdu na ceste, v snehu, alebo v teréne.

Čo sa jazdného komfortu týka, novinka sa oproti predchodcovi posunula o poriadny kus dopredu. Tiguan je pevný, v zákrutách sa zbytočne nenakláňa a stopu si drží aj pri ich ostrejšom prejazde. Samozrejme istú zásluhu na tom majú aj veľké 20“ disky obuté na pneumatikách 235/40.

Pozrite si

Volkswagen I.D. – elektromobil blízkej budúcnosti

Ako náhle sa však s Tiguanom pustíte spoznávať slovenský vidiek, budete 20“ kolesá nenávidieť. Na naše cesty sa jednoducho nehodia, aj keď auto s nimi vyzerá skutočne dobre. Nič na tom nezmení ani nastavenie podvozku do komfortného režimu. Osobne by som si v prípade nového Tiguanu vystačil aj s 18“ diskami.

Po stránke motorizácie musím povedať, že najslabší naftový dvojliter postačí skôr na kľudnejšiu jazdu. V prípade, že bude spriahnutý s automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG, ako pri testovanom kúsku, prinesie aj dostatok komfortu a pomerne slušnú spotrebu.

Tá moja sa podľa palubného počítača po takmer tisícke kilometrov ustálila presne na šiestich litroch. Ak si však radi užívate dynamickú jazdu, určite siahnite aspoň po 140 kW verzii. Tá je však dostupná len s najvyššou výbavou Highline.

Keď prvýkrát otvoríte dvere nového Tiguanu, pochopíte, že pri jeho návrhu niekto aj rozmýšľal. Dvere totiž úplne zakrývajú prahy, takže aj keď sa predtým ponaháňate po zablatenej poľnej ceste, nezašpiníte si pri nastupovaní nohavice. Bravo!

Interiér môže niekomu pripadať nudný či bez emócií. Mne prišiel praktický, a hlavne prehľadný. V okamihu som sa v ňom cítil ako doma. Čo ma trochu mrzí, je klavírny lak používaný na niektorých prvkoch palubnej dosky. Odtlačky a prach tak budete odstraňovať dennodenne.

Pozrite si

6 (ne)tech inovácií nového Volkswagen Touran

Už základné sedadlá nového Tiguanu poskytujú veľmi dobrý komfort aj pri dlhých cestách, ak sa však budete rozhodovať pre nový Tiguan, priplaťte si za ergo sedačky. Váš chrbát sa vám poďakuje už po prvých kilometroch.

Štandardné budíky prístrojového panela vo verzii Highline vyhnal nový Active Info Display, ktorý poznáme už z modelov Passat a Touran. Tiguan ponúkne rovnaké funkcie s jedným rozdielom. Tým je zobrazenie v režime Off-road, v ktorom vidíte uhol natočenia predných kolies a digitálny kompas.

Inak ide o skutočne vydarený displej, na ktorom môžete mať veľké množstvo prehľadne zobrazených informácií. Osobne som hojne využíval možnosť zobrazenia navigácie v prístrojovom paneli. Máte ju tak priamo v zornom poli.

Tiguan však k prehľadnému displeju pridáva ešte jednu novinku. Je ňou možnosť vybavenia head-up displejom. Údaje potom nie sú premietané priamo na predné sklo, ale na výklopný panel. Kvalita zobrazenia, ako aj množstvo informácií patrí k tomu najlepšiemu, čo v súčasnosti nájdete na trhu. Bohužiaľ podobne ako v prípade prémiových automobiliek, ak budete mať v lete nasadené polarizačné okuliare, na head-up displeji toho moc neuvidíte.

Multimediálny systém Discover Pro poteší srdce každého nadšenca moderných technológií. Samozrejmosťou je veľký dotykový displej s uhlopriečkou 20,3 cm. Ovládanie multimediálneho systému a všetkých nastavení auta je vďaka nemu doslova potešením.

Okrem štandardných funkcií nechýba ani integrácia smartfónov v podaní moderných technológií MirrorLink, Android Auto a Apple CarPlay. Ako zdroj vašej hudby môžete okrem smartfónu využiť aj dvojicu slotov na SD karty, integrovaný pevný disk či menič na CD disky.

Pozrite si

Vyskúšali sme Android Auto a CarPlay v novom Multivane

V priehradke pred spolujazdcom dokonca nájdete slot pre SIM kartu, ktorý môžete využiť tak pre telefonovanie, ako aj pre vloženie dátovej SIM karty. Hravo tak posádku pri dlhých cestách zabavíte vďaka pripojeniu k internetu.

Množstvo asistenčných systémov, ktorými môže byť Tiguan vybavený, by si zaslúžilo samostatnú kapitolu. Adaptívny tempomat je samozrejmosťou a jeho používanie uľahčuje možnosť nastavenia rýchlosti nielen po jednotkách, ale rovno po desiatkach. Jednoducho tak pred vjazdom do obce znížite rýchlosť na 50 km/h a auto zabrzdí samé.

Vynikajúci je aj systém Lane Assist, ktorý nielenže sleduje opustenie jazdného pruhu, ale dokonca dokáže aktívne zasahovať do riadenia. Ak sa teda počas jazdy pozabudnete, nestane sa, že si spravíte nečakaný výlet mimo cesty. V prípade, že vodič nebude na varovania reagovať, systém je schopný vozidlo dokonca úplne zastaviť. 

Nielen pri parkovaní, ale aj počas jazdy v teréne budete vďační za 360° zobrazenie okolia auta pomocou štvorice kamier. Ak by ste si aj napriek tomu netrúfli na parkovanie či vyparkovanie, pomôže vám parkovací asistent, ktorý to zvládne za vás.

O vašu bezpečnosť sa bude starať ešte množstvo iných systémov, ako napríklad multikolízna brzda, systém pre sledovanie chodcov či Front Assist.

https://youtu.be/YLzC_b1Q5BE

Pred novým Tiguanom musím sňať pomyselný klobúk. Toto už dávno nie je auto pre baby, ale kompaktné SUV, s ktorým je doslova radosť jazdiť. Vďaka väčšiemu priestoru si jazdu užijú aj cestujúci vzadu. Vodič sa naopak bude môcť spoľahnúť na poriadnu dávku asistenčných systémov, ktoré fungujú na jednotku, a tiež komfort, ktorý mu poskytnú pohodlné sedadlá, vynikajúce LED svetlá a multimediálny systém s bohatými možnosťami pripojenia.
Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.