Výhody
- rýchly príjazd
- príjemné ceny
- široká voľba výberu vodiča
Nevýhody
- neprehľadné prostredie a zastaralý dizajn
- dostupnosť len v Bratislave a Košiciach
Bratislava je jedno z mála hlavných miest, ktoré nedisponuje metrom. Snaží sa to vynahradiť eletričkami, autobusmi či odnedávna už aj integrovanou dopravou. V minulých častiach sme testovali Uber a Liftago a treťou službou, ktorá ponúka podobné služby je HopIN.
HopIN je spomedzi trojice testovaných aplikácií výnimočná pôvodom. Ten je, ako inak, slovenský. Titul vznikol už v roku 2012, tá pravá sláva jej však začala len prednedávnom.
Aplikácia si dáva za cieľ pomôcť domácim či turistom zavolať si taxík priamo z telefónu. Taxík príde, odvezie zákazníka a ten mu zaplatí jednoducho cez telefón. Svojím alebo firemným účtom. Takto jednoducho by to malo vyzerať. Aká je realita?
Po tretíkrát (nie v živote) som prišiel na hlavnú stanicu v Bratislave. Zapol som dáta, ako aj lokalizačné služby, na ktoré ma aplikácia upozornila.
Po ich zapnutí trvalo niekoľko sekúnd, kým ma HopIN našiel a už stačilo iba pokračovať k objednávke.
Aplikácia sama určí počiatočný bod, pre vypočítanie trasy môžete zadať cieľovú destináciu. Výpočet funguje pomerne dobre, cena bola 5,4 €. Ďalej je možné zadať promo kód, ktorý vám pomôže so znížením ceny.
Po nájdení taxíka vás HopIN hneď informuje o mene vodiča, ako aj type vozidla, príchode v minútach či sadzbách. Taktiež je možné sledovať jeho príchod v reálnom čase na mape. Nie je vždy úplne spoľahlivé, no netrpezlivým používateľom poslúži aspoň informačne. Po pravej strane sa neustále nachádza lišta v prípade, že by čakajúci potreboval vodičovi napríklad zavolať.
Čo ale poslúži všetkým je aj upozornenie o tom, že váš taxík by ste mali vidieť každú chvíľu. V mojom prípade prišiel asi minútu a pol po tejto notifikácii.
Po nastúpení vodič ihneď vedel, kam má ísť vďaka zadanej adrese v predošlom kroku. Čomu ale doteraz nerozumiem je upozornenie o ukončení objednávky v momente, keď som do taxíka nasadol.
HopIN funguje na tarife, ktorá sa zobrazí na taxametri. Výslednú sumu taxikár jednoducho zadá do aplikácie, ktorá bude objednávateľovi strhnutá. A ako to už chodí, titul vás požiada aj o spätnú väzbu.
Prekvapí aj možnosť pridať vodiča do svojich obľúbených, ktorá v konkurenčných aplikáciach nie je.
HopIN ma prekvapil. Je od Slovákov a funguje. A to dokonca nad moje očakávania. Privolanie taxíku veľmi rýchle, zdá sa mi, že podstatne rýchlejšie ako v prípade druhých dvoch alternatív. Momentálne funguje však len v Bratislave, Košiciach, Ostrave a Prahe. Postupne sme svedkami jeho expandovania aj do ďalšieho zahraničia. Jedná sa o Kyjev a hlavné mesto Slovinska, Ľubľanu.
Široká voľba výberu sa výrazne odlišuje od iných služieb. Zvoliť si môžete tarifu, typ auta, jazyk vodiča či dokonca jeho pohlavie. Vyberať taktiež môžete čisto len z obľúbených vodičov.
Čím však HopIN trpí je dizajnová stránka veci. Áno, má v sebe veľa šikovných funkcií, (jednou z nich je napríklad šípka, ktorá pre ľahšiu orientáciu ukazuje, kde sa práve pozeráte), no samotný dizajn je starý už niekoľko rokov.
Dostupnosť v iných slovenských mestách by taktiež nebola na škodu. Prečo odchádzať do zahraničia, keď aj na Slovensku sú mestá, ktoré stále nemajú ani jednu podobnú službu?