Populárna streamovacia služba YouTube sa stále rozrastá, čomu nasvedčuje aj fakt, že plánuje vybudovať vlastnú sociálnu sieť. Konkurencia je ale veľká. V čom sa teda chce odlíšiť?
Červený gigant údajne na jeseň tohto roka predstaví novinku v podobe služby Backstage (Zákulisie). Bude sa jednať o prídavok k už existujúcemu YouTube, ako ho poznáme. V zákulisí sa majú nachádzať funkcie ako zdieľanie fotografií, videí, posty či ankety.
Tento obsah sa má zobrazovať ľuďom, ktorí sledujú svojho obľúbeného „jutubera“, a teda je tu potreba byť prihlásený na odber jeho tvorby. Spočiatku sa však má jednať len o vybranú hŕstku tvorcov, taktiež funkcie budú najprv obmedzené.
YouTube údajne reaguje na silnejúcu konkurenciu sociálnej siete Facebook, ktorá sa čoraz viac snaží presadzovať videá na časové osi svojich používateľov. Povráva sa aj o možnosti zdieľať osobnejšie videá, podobné tým na Snapchate.
Ďalšou novinkou má byť nový spôsob reagovania na videá. To v podobe fotografií, ďalších videí či iných, zatiaľ neupresnených „bohatých reakcií“.
Spoločnosť chce všetkými týmito zmenami docieliť, aby používatelia nekomunikovali o tom, čo na YouTube videli na iných sociálnych sieťach. Chce ich vtiahnuť do svojho ekosystému.
Apple údajne taktiež pripravuje svoju vlastnú streamovaciu službu, ktorá má konkurovať aj YouTube, zatiaľ čo Facebook stále skúša nové možnosti, ako sa presadiť s videami. Strháva sa tu zaujímavý boj o to, ktorá spoločnosť si pod seba zoberie čo najviac používateľov. Komu držíte palce vy?