Moderná doba praje online službám. Čím viac vecí môžete vybaviť z pohodlia domova len s pomocou počítača alebo smartfónu či tabletu, tým viac času ušetríte. Ukážeme vám, čo prináša nová online Zákaznícka zóna ZSE, ktorá patrí k tomu najlepšiemu na trhu.
Ako ste doteraz komunikovali s vašim dodávateľom energie či plynu? Ak ste zákazníkom ZSE, na čakanie na pobočkách či telefonické hovory môžete takmer zabudnúť. Poteší vás nová online Zákaznícka zóna, v ktorej nájdete nielen kompletné informácie o vašej spotrebe, ale môžete online zadávať žiadosti, upravovať si výšku preddavkových platieb či termíny splatnosti, prehliadať si vaše faktúry a dokonca aj podrobne analyzovať vašu spotrebu. Funkcií je v novej Zákazníckej zóne ZSE množstvo, ukážeme vám tie najzaujímavejšie.
Prihlásenie a registrácia
Ak si chcete naplno užiť výhody novej online Zákazníckej zóny, stačí prísť na modernú a prehľadnú responzívnu stránku www.zse.sk a zaregistrovať sa. Výhodou je, že nepotrebujete vypĺňať množstvo údajov, stačí ak zadáte vaše meno, priezvisko, e-mail a heslo. Ešte jednoduchšia je registrácia cez sociálne siete Facebook či Google.
Po registrácii už stačí aktivovať si vaše odberné miesto resp. viac miest, k čomu vám postačí vaše zákaznícke číslo ZSE a číslo miesta spotreby. Potrebné je zadať aj vaše mobilné číslo, ktoré slúži pre overovanie realizácie aktívnych operácií, napríklad pri zmene preddavkových platieb či zmene spôsobu platby.
Výhodou je, že po úspešnom ukončení registrácie, aktivácii miesta spotreby a využívaní elektronického spôsobu komunikácie (elektronická faktúra, elektronický spôsob platby či nastavenie účtu na zasielanie preplatkov) budete odmenení jedným z troch online darčekov, a to: ESET Mobile Security pre Android, IT pomoc alebo Balíček Dr.Max. Navyše hráte každý mesiac o jeden z 9-tich smartfónov Apple iPhone 6S alebo trojicu 48″ Smart televízorov Samsung.
Podrobný prehľad odberných miest, faktúr a účtov
Keď už máte registráciu a aktiváciu vášho odberného miesta hotovú, môžete si naplno užívať výhody Zákazníckej zóny ZSE. Po prihlásení vás príjemne prekvapí prehľadné menu, kde v pravom stĺpci vidíte najpoužívanejšie funkcie ako sú Faktúry a platby, Žiadosti, Odberné miesta či Analýza spotreby. Po kliknutí na vaše meno sa vám zobrazí ďalšie menu, kde si môžete váš účet podrobne nastaviť a nájdete tu i ďalšie praktické funkcie.
Pri zobrazení vášho odberného miesta vidíte kompletné informácie vrátane aktuálne nastavenej sadzby, platnosti súčasnej ponuky, ale aj údaje o fakturácii. A to až do podrobností vrátane účtov, z ktorých uhrádzate faktúry, výšky preddavkovej faktúry, frekvencie platieb či na aký účet vám prichádza preplatok. Veľkou výhodou je najmä grafické zobrazenie vašej spotreby, ktorú si môžete dokonca porovnať s priemernou spotrebou so zákazníkmi s vašou sadzbou.
Takto vidíte online Zákaznícku zónu ZSE na displeji smartfónu. Vďaka responzívnemu dizajnu stránky sa pohodlne ovláda na akejkoľvek uhlopriečke zariadení.
Odporúčame nastaviť si aj elektronickú faktúru. Faktúry potom môžete uhrádzať aj priamo po prihlásení sa do Zákazníckej zóny. K dispozícii sú vám aj platobné brány TatraPay, VÚB Pay, Sporo Pay a OTP Pay, preto je úhrada akejkoľvek faktúry nielen rýchla, ale i pohodlná. Medzi faktúrami a platbami vidíte aj vaše vyúčtovacie faktúry, ktoré si kedykoľvek môžete aj stiahnuť vo formáte PDF.
Žiadosti online
Výhodou Zákazníckej zóny ZSE je aj možnosť vybaviť viacero žiadostí online bez nutnosti návštevy zákazníckeho centra. Napríklad si môžete požiadať o aktiváciu elektronickej faktúry.
Príjemná je možnosť priamo online požiadať o zmenu preddavkovej platby. Systém vám automaticky ponúkne viacero dní splatností, frekvencie platieb a sami si môžete nastaviť výšku preddavkovej platby. Žiadosť jednoducho potvrdíte SMS kódom zaslaným na vaše telefónne číslo. Práve z tohto dôvodu ste pri aktivácii odberného miesta zadávali aj platné mobilné telefónne číslo.
Zmeniť online si môžete aj spôsob platby za služby ZSE. Na výber máte možnosť platby inkasom, bankovým prevodom alebo poštovou poukážkou. Opäť stačí potvrdiť zmenu SMS kódom zaslaným na vaše telefónne číslo. Je to rýchle, pohodlné a jednoduché.
Aj vaše kontaktné údaje si môžete prostredníctvom Zákazníckej zóny kedykoľvek zmeniť. I v tomto prípade odpadá nutnosť navštíviť kontaktné miesto ZSE. Telefónne číslo, e-mailovú adresu či korešpondenčnú adresu si jednoducho upravíte v nastaveniach cez počítač, tablet či smartfón.
Analýza spotreby
Veľmi zaujímavou funkciou Zákazníckej zóny ZSE je analýza spotreby, kedy si môžete pre vaše miesto spotreby podrobne nastaviť množstvo parametrov ovplyvňujúcich spotrebu. Na ich základe vám ZSE odporučí optimálnu sadzbu. Pri analýze si môžete vybrať, či bývate napríklad v dome alebo v byte, koľko osôb máte v domácnosti a koľko z nich sú deti, taktiež akú máte úžitkovú plochu, či vykurujete plynovým kotlom a používate chladničku, televízor alebo iné spotrebiče. Dokonca je možné si vybrať i to, akými žiarovkami svietite. Všetko totiž ovplyvňuje spotrebu inak.
Nechýba ani možnosť vybrať využívanie obnoviteľných zdrojov na odbernom mieste, ako sú solárne kolektory, tepelné čerpadlo a ďalšie. Skutočne je možnosť zadávania parametrov pre Analýzu spotreby bohatá, vďaka čomu sú výsledky výrazne presnejšie.
Vo výsledkoch Analýzy spotreby vidíte konkrétne aj odhadované ročné náklady na jednotlivé spotrebiče, vrátane odhadovanej spotreby v kWh a dokonca aj percento spotreby na celkovej spotrebe. V našom skúšobnom príklade nám bola odporúčaná výhodnejšia sadzba, akú sme mali nastavenú, pričom predpokladaná ročná úspora po Analýze spotreby by bola až na úrovni 162,88 € ročne. Analýzu spotreby rozhodne odporúčame každému.
Online objednanie služieb
Cez Zákaznícku zónu ZSE je možné objednať si online aj ďalšie služby. Sem patrí napríklad aj ZSE Balík Domov kombinujúci viacero užitočných služieb vrátane ZSE Asistuje Plus, ZSE Zdravie či ZSE IT Pomoc. Balík je možné získať bez viazanosti za 4,41 €/mesiac, pričom prvý mesiac máte zadarmo. Služby si samozrejme môžete aktivovať aj samostatne.
Špeciálne upozorníme na službu ZSE Asistuje Plus, ktorú už aktívne využíva viac ako 100 000 zákazníkov. Vďaka službe získate pomoc pri odstránení havárie elektriny, plynu, vody či kúrenia, ale aj opravu televízora, DVD prehrávača, set-top-boxu a iných spotrebičov. Pritom príchod opravára po havárii je do 2 hodín a máte k dispozícii aj nonstop asistenčnú linku.
Ak patríte k nadšencom moderných technológií a online služieb, rozhodne by ste sa mali do novej online Zákazníckej zóny ZSE zaregistrovať a užívať si jej výhody naplno. A nezabudnite, že môžete od ZSE za využívanie online služieb získať aj jeden z trojice online darčekov či vyhrať jeden z 9-tich smartfónov Apple iPhone 6S alebo jeden z troch 48″ Smart televízorov Samsung.