Dojazd elektromobilov, vysoká cena výkonných batérií a doba nabíjania, ktorú Supernabíjačky Tesly riešia len čiastočne, vedú automobilky k hľadaniu tretej cesty. Prijateľnou alternatívou sú v tomto zmysle autá vyrábajúce elektrinu v palivových článkoch.
Najčastejšie sa objavujú hybridné elektromobily využívajúce vodík, ktoré sú ekologicky mimoriadne zaujímavé, keďže spaľovaním vodíka vzniká len vodná para. So zaujímavou alternatívou však teraz prichádza Nissan. Firma oznámila, že vyvíja systém palivových článkov Solid Oxide Fuel Cell (SOFC), ktorý vyrába elektrickú energiu z bioetanolu.
Výraz „bioetanol“ je síce trochu marketingová vata, lebo každý záhradkár, ktorý páli domácu pálenku zo svojho ovocia, produkuje tiež „bioetanol“, faktom však je, že alkohol vyrobený z rastlinnej suroviny má environmentálnu výhodu. Jeho spaľovaním síce (na rozdiel od vodíka) vzniká CO2, ale rastliny pri svojom raste zároveň oxid uhličitý z atmosféry spotrebujú. Celý cyklus rast-výroba-spaľovanie je teda z hľadiska produkcie CO2 prakticky neutrálny.
Auto vybavené palivovým článkom e-Bio Fuel-Cell, ako ho nazýva Nissan, bude mať dojazd porovnateľný s benzínovým pohonom (okolo 600 km) a rovnako rýchle bude aj natankovanie nádrže. Keďže elektrina z palivového článku sa ukladá v batérii a odtiaľ poháňa elektromotory, takéto auto bude mať zároveň výhody elektromobilu – tichý chod motora, vysoký výkon a rýchlu akceleráciu.
Aj prevádzkové náklady majú byť porovnateľné s elektromobilmi. Keďže etanol sa bude vyrábať predovšetkým z cukrovej trstiny, alebo z kukurice, bude dostupný v agrárnych krajinách, kde nerozvinutá infraštruktúra neumožňuje momentálne vybudovať dostatočne hustú sieť nabíjacích staníc pre elektromobily. Alkohol, naopak, nevyžaduje veľké úpravy súčasných čerpacích staníc. S alkoholovým pohonom (ale v spaľovacích motoroch) má veľké skúsenosti Brazília.
E-Bio Fuel-Cell sa majú stať súčasťou koncepcie „Nissan Intelligent Power,“ ktorá má podporiť väčšiu účinnosť a elektrifikáciu automobilov a radosť z jazdy popri batériových elektromobiloch, ako sú zavedené Nissan Leaf, alebo Nissan e-NV200. Na pripíjanie však tento palivový etanol určite vhodný nebude. Aby štát nebol ukrátený na dani z liehu, bude musieť byť denaturovaný, teda senzoricky znehodnotený, aby sa nedal konzumovať. Radosť z jazdy (po jazde) teda budeme oslavovať onakvejšími špecialitami.