Aplikácia Tatra banka sa stala absolútnym víťazom ankety TECHBOX roka 2015 v kategórii BANKOVÁ APLIKÁCIA. Každý týždeň vám ukazujeme najväčšie výhody aplikácie, pričom v poslednej 5. časti seriálu sa pozrieme na bezpečnosť aplikácie a máme pre vás pripravených aj viacero tipov, ako bezpečne aplikáciu používať.
Asi každému z nás je jasné, že banková aplikácia by mala byť maximálne zabezpečená pred akýmkoľvek zneužitím. Pri aktivácii Aplikácie Tatra banka si vytvoríte PIN kód pre prihlásenie do aplikácie. Kompletná komunikácia medzi vašim zariadením a bankou je šifrovaná. Pre prístup k aplikácii využívate len štvormiestny PIN kód, pričom po 3 nesprávnych zadaniach sa aplikácia rozpáruje. Kvôli maximálnej bezpečnosti sa PIN kód v aplikácii neukladá.
Výhodou Aplikácie Tatra banka je aj možnosť nechať bežať aplikáciu na pozadí. To sa hodí, ak chcete napríklad skopírovať k plánovanej platbe číslo účtu z prijatého e-mailu alebo správy. Jednoducho odídete z aplikácie, získate potrebný údaj a pri otvorení aplikácie a vkladaní údaju nepotrebujete opäť zadávať PIN kód aplikácie. Samozrejme sa aplikácia po 2 minútach nečinnosti na pozadí automaticky zatvorí.
V prípade, že stratíte zariadenie, môžete si ho rozpárovať resp. vymazať vaše prihlasovacie údaje aj na diaľku prostredníctvom Internet bankingu či priamo zavolaním na službu DIALOG. Samozrejme pri používaní Aplikácie Tatra banka platia známe zásady, ktoré odporúčame dodržiavať:
1, Určite nikomu neprezraďte váš PIN kód k Aplikácii Tatra banka.
2, Bezpečnostný kľúč (PIN kód) by nemala byť jednoduchá sekvencia znakov (napríklad postupnosť čísiel 1234, alebo 0000) resp. žiadne jednoducho odhaliteľné heslo či slovo.
3, Nepoužívajte to isté heslo do viacerých aplikácií, napríklad do vášho smartfónu a rovnaké aj do bankovej aplikácie.
4, Pri poslednom použití aplikácie vo vašom mobilnom zariadení je potrebné použiť funkciu na vymazanie všetkých privátnych dát v zariadení.
5, Po vykonaní všetkých požadovaných operácií je potrebné aplikáciu vždy zatvoriť a odhlásiť sa.
6, Odporúčame taktiež nesťahovať do vášho mobilného zariadenia a nevyužívať v ňom iné, než certifikované aplikácie z obchodu s aplikáciami.
7, Využívajte pripojenie len cez bezpečné Wi-Fi siete, prípadne cez dátové služby poskytované mobilnými operátormi.
8, Pravidelne aktualizujte softvér vášho mobilného zariadenia tak, aby ste vždy mali najnovšiu verziu operačného systému dostupnú v danom čase.
9, Odporúčame taktiež pravidelnú aktualizáciu Aplikácie Tatra banka tak, aby bola využívaná z pohľadu bezpečnosti a odstraňovania chýb jej najnovšia verzia.
10, Skontrolujte si pri inštalácii Aplikácie Tatra banka, ako aj jej aktualizácii, vydavateľa aplikácie Tatra banka, ktorým musí byť Tatra banka, a.s.
11, Rozhodne odporúčame nepoužívať Aplikáciu Tatra banka na zariadení s operačným systémom iOS, na ktorom je „jail-break“ alebo na „rootnutom“ zariadení s operačným systémom Android.
Ak máte účet v Tatra banke, rozhodne si Aplikáciu Tatra banka stiahnite a využívajte jej výhody. Dostupná je pre zariadenia s operačným systémom iOS, Android a s vybranými funkcionalitami aj pre Windows Phone či BlackBerry 10.