Reklama

Hyundai IONIQ – nová generácia hybridov

Zdroj | Hyundai Motor
Juraj Procházka
Zdroj | Hyundai Motor
Zdroj | Hyundai Motor

Po tom, čo Hyundai Motor predstavil nový hybridný automobil IONIQ na domácej scéne v juhokórejskom Namyangu, zverejnil v tlačovej správe ďalšie detaily. Podľa šéfa divízie riadenia projektov Výskumného a vývojového centra Hyundai Motor Rag Junga bude tento špeciálny hybridný automobil východiskovým bodom budúcej mobility.

Pozrite si

Hyundai v USA testuje autonómny automobil poháňaný vodíkom

Hybridný pohonný agregát novej generácie vyniká účinnosťou a najnižšou spotrebou paliva v triede. Podľa kórejských noriem dosahuje spotreba 4,5l/100 km. Po prvý raz bude v tej istej karosérii k dispozícii elektrický pohon, pohon plug-in hybrid a hybridný pohon. Unikátom je, že elektromotor s permanentnými magnetmi je prvýkrát zabudovaný priamo do spaľovacieho motora.

Zdroj | Hyundai Motor

Hyundai IONIQ je postavený na novej podvozkovej platforme. Karoséria je z 53 % vyrobená z vysokopevnej ocele, kombinovanej s ľahkými hliníkovými prvkami. Použitím hliníkového plechu na kapote motora a dverách batožinového priestoru konštruktéri ušetrili 12,6 kg hmotnosti oproti rovnakým komponentom z oceľového plechu. Hliníkové sú aj časti závesov kolies.

Ako sme už spomínali, v modelovom rade IONIQ budú na výber tri verzie pohonu v tej istej karosérii – plne elektrický pohon, pohon plug-in hybrid a klasický hybridný pohon. Prvá príde na trh verzia s klasickým hybridným pohonom. IONIQ bude mať dynamické jazdné vlastnosti, aj vďaka nízko položenému ťažisku, ktoré mu dáva stabilitu pri jazde v zákrutách.

Zdroj | Hyundai

Trakčná akumulátorová batéria je, na rozdiel od bežných automobilov s hybridným pohonom, uložená pod zadným sedadlom v spodnej časti karosérie. Použitá je lítium-iónová polymérová (Li-pol) vysokonapäťová batéria s kapacitou 4 kWh, slúžiaca aj na rekuperáciu energie.

Krútiaci moment pohonného agregátu sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky DCT (Dual Clutch Transmission) s dvoma spojkami, vyvinutej špeciálne pre hybridný pohon. Vysoká mechanická účinnosť prevodového ústrojenstva (95,7 %), zabezpečuje spontánnu reakciu a výbornú akceleráciu. Bližšie údaje o akcelerácii však zatiaľ nepoznáme.

Zdroj | Hyundai

Základom pohonného agregátu je štvorvalcový benzínový motor 1.6 GDi s priamym vstrekovaním paliva z konštrukčného radu Kappa, ktorý sa vyznačuje až 40% termodynamickou účinnosťou.

Motor s vysokým zdvihom dodá pohonnej jednotke výkon 77 kW (105 k), ktorý podporí ďalšími 32 kW (43,5 k) elektromotor s permanentnými magnetmi. Elektromotor s maximálnym krútiacim momentom 170 Nm výrazne zlepšuje akceleráciu.

Zdroj | Hyundai Motor

K mimoriadne vysokej termodynamickej účinnosti spaľovacieho motora prispieva viacero konštrukčným prvkov ako napríklad oddelené okruhy chladiacej kvapaliny pre blok motora a hlavu valcov, ako aj priame vstrekovanie paliva s vysokým prevádzkovým tlakom 200 barov a 6-otvorovými injektormi.

Pozrite si

Toyota testuje bezdrôtové nabíjanie hybridov cez WiTricity

Vďaka svojmu inovatívnemu pohonnému ústrojenstvu a účinnosti hybridného pohonu poskytuje Hyundai IONIQ vysoký jazdný komfort a dynamické jazdné vlastnosti. Určite sa stane významnou konkurenciou pre najpredávanejší hybrid na svete, Toyotu Prius.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.