Reklama

6 (ne)tech inovácií nového Volkswagen Touran

Marek Šimunek
95 %

Je až prekvapujúce, že Volkswagen Touran vydržal bez väčších zmien od roku 2003, kedy bola predstavená jeho prvá verzia, až dodnes. Drobné zmeny v svetlách, výbave a motorizácii síce priniesla dvojica faceliftov, ale nový model prišiel až tento rok. Aký teda nový Touran je?

Už na úvod sa musím priznať, že na test nového Touranu som sa neskutočne tešil. Niekoľko rokov totiž cesty brázdim na jeho predchádzajúcej verzii a musím povedať, že pre moje potreby by som ťažko hľadal lepšie auto. Vyhovuje mi tak jeho praktickosť, ako aj konzervatívny vzhľad. Nový model priniesol výrazný krok vpred po stránke dizajnu, vďaka ktorému Touran pre modelový rok 2016 vyzerá podstatne športovejšie a dynamickejšie. Už to nie je tá krabica, ktorou bol a ešte stále je označovaný aj predchádzajúci model.

Okrem toho priniesla nová verzia množstvo technologických a asistenčných vychytávok, ktoré práve postrádam vo svojom Tourane. Väčšinu z nich poznáme už z nového Passatu. Práve z tohto modelu si nové rodinné MPV zobralo najviac. Pozrite sa teda s nami na šesť (ne)technologických vylepšení, ktoré nový Touran priniesol.

Väčší priestor

Aj keď v tomto prípade sa nejedná o technologickú vychytávku a väčší priestor si budú užívať všetci majitelia nového Touranu bez ohľadu na zvolenú výbavu, nedá mi nespomenúť ho. Nárast rázvoru je citeľný najmä pre cestujúcich vzadu. Už predchádzajúca verzia poskytovala dostatok priestoru pre všetkých cestujúcich a nová je k nim ešte štedrejšia.

Pozor si však budete musieť dať na citeľne väčšie zadné dvere. Najmä pri nakladaní detí na zadné sedadlá v malých priestoroch parkovacích domov tak môžete pri malej nepozornosti odrieť lak na dverách a to by vás v prípade nového auta určite mrzelo. Naopak, ak máte okolo auta dostatok priestoru, veľkosť dverí oceníte, keďže sa vám bude oveľa pohodlnejšie nastupovať.

LED predné svetlá

Ak by som sa dnes rozhodoval nad novým autom, už by som v žiadnom prípade nesiahol po aute, ktoré je vybavené bežnými halogénovými svetlami, ale zvážil by som aj výber auta, ktoré je vybavené xenónovými reflektormi. Išiel by som do LED svetiel. Ak totiž, podobne ako ja, patríte k ľudom, ktorí mali možnosť vyskúšať si kvalitné LED svetlá, určite mi dáte za pravdu. Tie v prípade nového Touranu patria na špičku.

Nielenže vynikajúco svietia a vy vďaka nim budete opäť milovať nočné jazdy, ale ak si svoje auto vybavíte aj balíkom Light Assist získate nielen natáčanie svetiel do zákruty, ale aj dynamické diaľkové svetlá. Navyše sa v tomto prípade nejedná len o prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, ale o dynamické svetlá. Ak budete mať zapnuté diaľkové svetlá a dobehne auto pred vami, Touran automaticky prispôsobí svetelný lúč tak, aby ste naďalej videli krajnice, ale pritom neosvetľovali auto pred vami. Je to neskutočne návykové a hlavne pohodlné riešenie. Počas celého testu sa mi navyše ani raz nestalo, že by som oslnil protiidúce vozidlo. Bravó Volkswagen, takto to má byť.

Adaptívny tempomat

Aj napriek tomu, že testovaný model bol vybavený manuálnou 6. stupňovou prevodovkou, adaptívny tempomat som si na ňom náležite užil. Pocit, že vás okrem vaše pozornosti chráni aj systém, ktorý je schopný auto spomaliť v prípade, ak spomalí aj auto pred vami je jednoducho na nezaplatenie. Samozrejme, adaptívny tempomat lepšie funguje s automatickou prevodovkou. V tomto prípade dokáže totiž Touran úplne zastaviť.

Svoje využitie si však nájde aj pri manuálnej prevodovke a nemusí sa v tomto prípade jednať len o jazdu po diaľnici. Na volante totiž dokážete veľmi presne ovládať nastavenie rýchlosti, ktorú má auto dodržiavať. Kým tlačidlami +/- nastavujete rýchlosť po desiatkach km/h, tlačidlami RES/SET ju upravujete po jednotkách km/h. Ak teda idete mimo mesta rýchlosťou 90 km/h, jednoducho tak viete prestaviť rýchlosť na 50 km/h, pričom Touran automaticky zbrzdí auto na novú nastavenú rýchlosť a vy budete musieť iba preradiť prevodový stupeň.

Discovery Pro

Rádionavigačný systém Discovery Pro sme mali možnosť vyskúšať už v modely Passat a rovnako sa hodí aj do rodinného auta typu Touran. Jeho cena je síce pomerne vysoká, priplatíte si totiž za neho minimálne 1 373 €, čo nie je málo, ale na druhú stranu získate jeden z najmodernejších multimediálnych systémov.

Samotný systém disponuje 8″ dotykovým displejom, ktorý podporuje technológiu multitouch, môžete ho teda ovládať podobne ako svoj smartfón. Jeho reakcie sú veľmi dobré a to isté môžeme povedať aj o prostredí samotného systému. Potešením sú aj možnosti pripojenia. Samozrejme nechýba Bluetooth, USB, ale dokonca ani integrovaný pevný disk, ktorý používateľovi ponúkne 10 GB priestoru, či dvojica čítačiek pre SD karty.

Pozrite si

VIDEORECENZIA nový VW Passat B8 – nabitý technológiami

Ani v prípade multimediálneho systému Discovery Pro nechýba možnosť pripojenia smartfónov. Volkswagen však podobne ako iné značky koncernu stavia väčšinu svojich aplikácií na technológii MirrorLink, čo podľa nás nie je práve najšťastnejšie riešenie. Vo väčšine prípadov totiž pripojenie nie je tak stabilné a jednoduché, ako v prípade riešení ako je Android Auto, alebo Apple CarPlay.

 

Opätovne musím povedať, že oba vyššie spomenuté systémy ponúkajú podstatne príjemnejší používateľský zážitok, ako v prípade MirrorLinku. CarPlay však funguje ešte lepšie ako Android Auto. Jednoducho stačí iPhone pripojiť a všetko funguje na prvý pokus. Problémom však je pomerne malé množstvo aplikácií, ktoré nové systémy podporujú. Prehrávanie hudby napríklad pomocou Spotify, vytočenie čísla, či počúvanie audiokníh však oba systémy zvládnu na jednotku.

Sedadlá ErgoActive

Aj keď sedadlá väčšinou nepatria do prvkov, ktoré pri teste auta hodnotíte ako prvé, je potrebné im venovať nemalú pozornosť, veď na nich strávite stovky hodín. Tie v prípade Touranu môžu mať nielen masážnu funkciu, ale hlavne si môžete dopriať ergonomické sedadlá ErgoActive, ktoré disponujú certifikátom pre „Zdravý chrbát“.

Po približne tisícke kilometrov, ktoré som za volantom nového Touranu strávil musím uznať, že sa v ich prípade nejedná o marketingový ťah, ale o sedadlá, na ktorých je radosť sedieť. A to mi ani neprekážalo to, že v prípade testovaného modelu som si ich musel nastaviť manuálne a samotné sedadlá postrádali dokonca aj vyhrievanie.

Integrované detské sedačky

Touran je samozrejme auto najmä pre rodiny s deťmi a práve rodiny určite ocenia novinku, ktorú si nový model vypožičal od väčšieho súrodenca Sharanu. Ak ste rodič určite aj vás otravuje neustála potreba vyberania a vkladania sedačky, s ktorou sa stretnete najmä v prípade ak máte v rodine viac ako jedno auto.

Preto vítam možnosť vybaviť si Tourana integrovanými detskými sedačkami. Ich nastavenie je otázkou niekoľkých sekúnd a v prípade ak budete potrebovať plnohodnotné sedadlo jednoducho sedačku zaklopíte na svoje miesto a môžete pokračovať v ceste.

Nový Touran je určite krok správnym smerom, výbava ktorú si tento model požičal od svojich súrodencov umožní nielen bezpečnejšiu, ale aj pohodlnejšiu jazdu celej rodine. A práve rodinám je novinka určená. Oni ocenia praktický priestor, ako aj komfort, ktorý poskytujú väčšie rozmery novinky.

Pozrite si

TEST VW Jetta 2.0 Tdi | Golf s kufrom, či malý „passatík“?

 

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.