Novému Seatu Leon ST X-PERIENCE sme sa už venovali v našom časopise TECHBOX 3-4/2015. Až nedávno sme však na test získali verziu, ktorá poteší srdce každého nadšenca moderných technológií. Pozrite si 5 tipov, ktorých príplatok pri kúpe nového Leona ST X-PERIENCE určite zvážte.
Ako som už písal pri svojom prvom kontakte s novým Seatom Leon ST X-PERIENCE, je to auto pre ľudí, ktorí často vyrážajú do prírody alebo mimo spevnené cesty a nepotrpia si pritom na okázalé a mohutné SUV.
Je pravda, že dizajn nového Leona sa nebude páčiť každému, ja sa však radím do skupiny, ktorá ho považuje za vydarený a vďaka ostrým hranám, ktorých je na novinke neúrekom aj za dravo pôsobiaci.
POZRITE SI: 5 vecí, ktoré si na novom Renaulte Kadjar zamilujete aj vy
Leon X-PERIENCE ponúka dostatok priestoru pre vašu rodinu a tiež komfort pre jazdu tak po bežných cestách, ako aj v miernom teréne. Pohon všetkých štyroch kolies a svetlá výška na úrovni 27 mm hovoria sami za seba.
Tvrdší podvozok vám síce dovolí spoznať kvalitu cesty, po ktorej sa práve ženiete, ale na druhú stranu je veľmi dobrou oporou pri ostrejšom prejazde zákrut, ako aj na poľných cestách, kde bez problémov filtruje nerovnosti aj pri pomerne vysokých rýchlostiach.
Kým v prvom prípade som mal k dispozícii úsporný naftový agregát spojený s manuálnou 6 stupňovou prevodovkou, tentokrát som krotil živší, kultivovanejší ale aj o niečo hladnejší motor 1.8 TSI s výkonom 180 koní, ktorý bol spojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG.
Ako som si už po všetkých tých testoch zvykol, papierová spotreba je jedna vec a tá reálna druhá. Hodnotu 7,6 l/100km, ktorú som po sedemsto kilometroch dosiahol však považujem stále za viac ako dobrú.
POZRITE SI: VIDEO | Renault Espace – takto má vyzerať MPV 21. storočia
Dosť bolo však rečí o tom, akým je nový Leon ST X-PERIENCE autom, poďme sa spoločne pozrieť na päticu systémov, ktoré vám z príplatkovej výbavy môžem smelo odporučiť.
Full LED svetlá
Budem sa možno opakovať, ale ak ste niekedy mali už možnosť vyskúšať si moderné LED svetlá, dáte mi určite za pravdu ak poviem, že by som ich rád videl v každom aute. Jasné biele svetlo, ktoré produkujú vás naučí milovať jazdu v noci a za každého počasia.
Navyše tie v prípade nového Seatu Leon ST X-PERIENCE sa vydarili aj po dizajnovej stránke a auto vďaka nim pôsobí moderne a dravo. Čerešničkou na torte je v prípade, že sa rozhodnete obetovať 1 249 € za LED svetlá už len systém automatického prepínania stretávacích a diaľkových svetiel, ktorý funguje veľmi dobre.
Adaptívny tempomat
Ak sa rozhodnete pre Leon s automatickou prevodovkou a často cestujete po diaľniciach, určite zvážte investíciu 503 € do adaptívneho tempomatu. Pohodlie, ktoré vám poskytne budete jednoducho milovať.
Samotný adaptívny tempomat sa ovláda pomocou páky pod volantom, pomocou ktorej môžete nastavovať nielen rýchlosť v desiatkach kilometrov, ale aj vzdialenosť, ktorú chcete od auta pred vami udržiavať.
Seat navyše v tomto prípade použil plnohodnotný adaptívny tempomat, ktorý je schopný v prípade potreby auto zastaviť. Škoda však, že po zastavení auta sa tempomat automaticky po krátkom čase deaktivuje a auto neostane zabrzdené. Na to si dávajte pozor najmä ak budete tento systém používať v meste.
Asistent udržania vozidla v jazdnom pruhu
Mojim veľkým prekvapením bol asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu, ktorý za 314 € získate v balíku Driving assistance Pack. Väčšina vozidiel tejto cenovej kategórie totiž disponuje asistentom, ktorý vám vizuálne, alebo zvukovo oznámi opustenie jazdného pruhu. Leon však dokáže viac.
Ak bude vaše auto vybavené týmto systémom, Leon bude schopný nielen upozorniť na opustenie jazdného pruhu, ale dokonca aktívne zasiahnuť. Ak však čakáte autonómnu jazdu budem vás musieť sklamať. Asistent pre udržanie v jazdnom pruhu zvládne mierne korekcie riadenia, ale určite sa nejedná o autonómnu jazdu. Aj napriek tomu vás môže práve takáto malá korekcia raz zachrániť.
Navigačný systém High
Ok, toto je pomerne veľká položka a 1 551 € nebude chcieť investovať každý. Musím však uznať, že ak sa pre Navigačný systém Plus rozhodnete nebudete sklamaní. Získate totiž multimediálne centrum s možnosťou pripojenia smartfónu pomocou Bluetooth, alebo priamo pomocou USB vstupu, prípadne si môžete svoje multimediálne súbory umiestniť aj do dvojice slotov pre SD karty, či na integrovaný pevný disk s kapacitou 10 GB.
Samozrejmosťou je jednoduché ovládanie pomocou 6,5“ dotykového displeja, ktorý inteligentne zobrazuje popisky po priblížení prstu k displeju. Okrem širokého spektra zdrojov oceníte aj jednoduché ovládanie a vyhľadávanie adries v navigácii, alebo kontaktov v telefónnom zozname pomocou inteligentnej QWERTY klávesnice.
Súčasťou Navigačného systému Plus je aj funkcia Mirror Link, ktorá umožňuje zrkadlenie podporovaného telefónu priamo na displeji multimediálneho systému. Bohužiaľ moje skúsenosti s touto vychytávkou sú viac negatívne, ako pozitívne, preto sa viac teším na to, keď budú nové modely automobilky Seat vybavené ešte novším systémom, ktorý bude podporovať Apple CarPlay a Android Auto. Tieto riešenia totiž na základe mojich skúseností fungujú podstatne spoľahlivejšie.
Seat Sound System
Keď už budete mať svoj Leon ST X-PERIENCE vybavený vydareným multimediálnym systémom, doprajte si k nemu aj Seat Sound System. Vďaka nemu získate veľmi dobrý zvuk, ktorý oceníte nielen pri počúvaní hudby, ale aj v prípade ak podobne ako ja radi počas cesty počúvate audio knihy.
Za príplatok 262 € to určite stojí. Získate totiž až 9 reproduktorov vrátane subwoofera, ktorý vašej obľúbenej hudbe dodá toľko potrebné basy. Navyše vďaka multimediálnemu systému s nemusíte robiť starosti ani s tým, ak vám vzadu zaspia deti. Jednoducho totiž môžete pomocou priamej voľby v ekvalizéri vypnúť zadné reproduktory, aby ste ich nerušili.
Seat Leon ST X-PERIENCE sa hravo môže stať vašim kamarátom do dažďa. Ak si ho navyše vyšperkujete aj touto päticou vychytávok, budete sa určite tešiť na každú cestu, ktorá vás bude čakať.
Foto: TECHBOX