Dacia predstavila svoj dlho očakávaný úplne nový model. Ide o robustný Bigster, ktorý opäť ponúkne za prijateľnú cenu priestranné auto segmentu C-SUV.
Od roku 2021, kedy bol Bigster po prvý raz oznámený, sa na internete objavilo množstvo dohadov, ale i pomerne presných únikov informácií. Dnes je špekuláciám koniec.
Novinka disponuje množstvom riešení, ktoré už poznáme z Dustera, či iných modelov skupiny Renault, ale prináša aj niektoré unikátne prvky, ktoré zatiaľ nikde inde nenájdete.
Našli sme pre vás 3 najväčšie unikátnosti.
Bigster HYBRID 155
Dacia Bigster je prvým modelom skupiny Renault, ktorý využíva úplne nový motor HYBRID 155. Skladá sa zo zážihového 4-valca s výkonom 107 k a dvoch elektromotorov. Motor má výkon 50 k, vysokonapäťový štartér-generátor, 1,4 kWh 230 V batériu a elektrifikovanú automatickú prevodovku. Má 4 prevodové stupne pre spaľovací motor a ďalšie dva pre elektromotor. Tato kombinovaná technológia je umožnená absenciou spojky.
Hybrid, LGP a benzín spolu
Dacia je líder v LPG pohone a zároveň jediným výrobcom, ktorý pri všetkých modeloch so spaľovacím motorom ponúka duálny pohon na benzín a zároveň i LPG (ECO-G).
V Bigsteri sa poprvýkrát objavuje ECO-G 140, motor kombinující 2-palivový a 48V mild-hybridný pohon. Ten pomáha 3-valcovému 1,2 l prepĺňanému motoru. Konečne sa tak dá jazdiť vo fáze rozjazdu aj akcelerácie s pomocou elektriny, či už pracuje na benzín, alebo LPG.
Pri prevádzke na LPG vypúšťa ECO-G 140 v priemere o 10 % menej emisií CO2 ako ekvivalentní štandarndý benzínový motor. Samozrejmosťou a veľkou pomocou v dojazde sú dve nádrže s celkovým objemom 99 l paliva (50 l benzín a 49 l LPG). Bezkonkurenčný dojazd je tak teraz 1 450 km.
Nádrž na LPG je umiestnená pod podlahou batožinového priestoru, takže jeho objem ostal nezmenený v porovnaní s modelmi bez LPG. Po minutí LPG sa vozidlo automaticky prepne na benzín, tento prechod si motorista ani nevšimne.
Vnútorný priestor pre pasažierov a batožinu
Dacia Bigster ako prvé auto na trhu obsahuje všetky základné prvky, ktoré motoristi v segmente C-SUV požadujú bez toho, aby jeho cena bola pre väčšinu motoristov nedostupná. Prináša jednu z najlepších úrovní priestornosti v tomto segmente a spĺňa tak jednu zo základných požiadaviek zákazníkov na trhu.
Nový Bigster využíva výhody platformy CMF-B, jej flexibilita ponúka veľkorysé rozmery interiéru. Konštruktéri mysleli na komfort aj v takých veciach, ako odhlučnenie (akustické predné sklo, hrubšie sklá na oknách, odhlučnenie motora), má nové koberce, Touch LED a pohodlné sedenie (nastaviteľná bedrová opierka spolujazdca, nastaviteľný sklon operadla zadného sedadla). Poteší 2-zónová klimatizácia vpredu a výdychy pre cestujúcich na zadných sedadlách.
Vpredu i vzadu ponúka citeľne najväčší priestor nad hlavou v tomto segmente. Pasažieri na zadných sedadlách majú k dispozícii najlepší priestor pre nohy, čo je pri dlhších trasách na nezaplatenie. Dacia Bigster má objem batožinového priestoru 667 l.
Rozmery Bigstera sú 4 570 x 1 810 x 1 710 mm. Svetelná výška je 220 mm. Štartovacia cena základnej verzie vo výbave Essential by mala byť zhruba 25 000 €.
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.