Otočíte sa s nimi kdekoľvek, zaparkujete ich bez problémov, čo je to? Sú to malé vozidlá. Napriek svojim rozmerom majú stále svoju skupinu motoristov, ktorá vie uznať ich výnimočnosť.
V dnešnom článku sme sa zamerali na vozidlá s dĺžkou do 3 700 mm. Ani malé rozmery nebránia poskytnúť pasažierom potrebný priestor, komfort. Vyberať môžete z rôznych motorizácii, pohonu a výbavy, tiež vyskladať vozidlo podľa svojich predstáv.
V preplnených sídliskách s nedostatkom parkovacích miest je ich kompaktná veľkosť prednosťou. Často ich vyberáme ako druhé vozidlo do rodiny. Šancu dostali i u podnikateľov, využívajú ich napríklad na rozvoz. K výberu mini automobilov sa prikláňajú aj neskúsení vodiči, sú pre nich ľahšie ovládateľné, dostali sa i do hľadáčika dôchodcov. Svoje čaro okrem malých rozmerov má aj nízka cena či spotreba.
dĺžka | šírka | výška | objem kufra | |
Hyundai i10 | 3 670 mm | 1 680 mm | 1 540 mm | 252 l |
Kia Picanto | 3 595 mm | 1 595 mm | 1 485 mm | 205 l |
Suzuki Ignis | 3 700 mm | 1 690 mm | 1 591 mm | 204 l |
Hyundai i10
Malý parťák na cesty je vybavený najmodernejšou multimediálnou technológiou, má zmodernizovaný digitálny prístrojový panel a infotainment, konektivitu zabezpečuje Apple CarPlay a Android Auto. Vizuálne je interiér príťažlivejší aj vďaka novému 3D vzoru včelieho plastu na palubnej doske a vo výplni dverí. V najvyššej výbave N Line máte na výber len jednú motorizáciu 1,0T-GDi s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou s výkonom 73,6 kW (100 k) za cenu 18 990 €.
Získate množstvo dizajnových prvkov, napríklad špeciálnu mriežku chladiča, ochranné lišty a nárazníky, ktoré potvrdzujú športový vzhľad. Interiér tejto verzie je inšpirovaný motošportom, čo vidieť na prevedení volantu a radiacej páky. Dobrý dojem zanecháva i červené orámovanie výduchov spolu s kontrastným červeným prešívaním na sedadlách. V nižšej výbave Comfort a Style je v ponuke i automatická prevodovka.
Kia Picanto
Malých mestských aút ubúda a tie čo ostali, sa snažia zaujať našu pozornosť. Ďaľším adeptom je Kia Picanto, ktorá ponúka so svojimi malými rozmerní relatívne slušne priestranný interiér s hromadou zaujímavej výbavy ako asistenčné služby FCA, ESC, HAC, ako i vyhrievaný volant, zadné elektrické okná, navigáciu s 8” dotykovým displejom. S appkou Kia Connect budete mať informácie o vozidle a cestách na dosah ruky. Online navigácia poskytuje aktuálne údaje o premávke v reálnom čase.
Na výber máte až štyri úrovne výbavy: Silver, Gold, GT-line a mimoriadne štýlovú X-line, v ktorej dostanete automatickú klimatizáciu, bezkľúčový prístup smart key a bezdrôtové nabíjanie smartfónov. Vozidlo si viete vybaviť rôznymi paketmi príslušenstva a tak si vytvoriť jedinečný kus presne podľa vášho gusta. Za automobil vo výbave X-line s motorom 1,0 T-GDi s výkonom 74 kW (100 k) s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou zaplatíte 17 840 €.
Suzuki Ignis
Vozidlo s dĺžkou 3 700 mm a s pohonom všetkých štyroch kolies nie je žart. Na cestách ste iste videli Fiat Panda ako aj tretie auto z nášho výberu, ktorým je Suzuki Ignis. Pamätáte si ešte prvý Ignis? S terajšími rozmerni vozidla nemá nič spoločné. Dnes je to ultra kompaktné SUV s jednoduchým a funkčným interiérom, výrazným exteriérom, ako aj s vyspelými bezpečnostnými prvkami. Ako sme spomínali, Ignis si môžete kúpiť aj s pohonom všetkých štyroch kolies.
V ponuke sú tri úrovne výbavy: GL, GL+, GLX. V najvyššej výbave medzi iným nájdete cúvaciu kameru, vyhrievanie spätných zrkadiel, SLDA audiosystém s dotykovým displejom, asistenčné systémy, Bluetooth a navigáciu, bezkľúčové odomykanie a štartovanie.
Za príplatok môžete mať svojho tátoša v dvojfarebnej úprave karosérie, dotvára mu športovejší image. Zaujímavosťou je systém SHVS, ktorý pomáha motoru dosahovať nižšiu spotrebu paliva. So systémom pohonu všetkých štyroch kolies AllGrip Auto máte pod palcom vozidlo na klzkej vozovke, či v zasneženom teréne. V najvyššej výbave GLX s motorom 1,2 DualJet Hybrid s pohonom 4WD, výkonom 61 kW (83 k) a 5MT je cena 18 250 €.
Suma okolo 18-tisíc za mini auto v najvyššej výbave je dosť vysoká a ak vezmeme do úvahy, že nemusí byť konečná, hlavne ak ju vieme zdvihnúť o prvky doplnkovej výbavy. To je zrejme aj dôvod, prečo viaceré automobilky ukončujú ich výrobu.