Po takmer pol roku sme sa pozreli na novinky v oblasti elektromobilov na Slovensku. Našli sme 451 elektromobilov a malých úžitkových autmobilov, spomedzi ktorých sme vytriedili 331 osobných batériových áut.
A práve z nich sme vybrali 15 tých najlacnejších aké si viete dnes kúpiť na našom pomerne malom trhu.
Za tých 5 mesiacov sme sa nedočkali žiadneho superlacného elektromobilu, ktorý by z pomyselného trónu zosadil dve extrémne lacné Dacie Spring. To sú pritom jediné dva elektromobily, ktoré majú cenu pod 20 000 €. Takže aj keď viaceré automobilky chystajú lacné elektromobily, pod 20 000 nepôjde žiadny z nich. Aspoň nie o tých u nás dobre známych.
20-tisícovú hranicu by mohli podliezť iba ak čínske automobilky, ktoré majú na domácom trhu desiatky takto lacných elektromobilov, no ak k nim pripočítajú náklady na dopravu, CE, dane a clá, pod 20 000 € nie je zrazu žiadny z nich. Zatiaľ.
Tretie miesto v rebríčku patrí malému mestskému Donfengu BOX s 2x vyšším výkonom ako prvej Dacii, o čosi väčšou batériou, dojazdom, ale i cenou. Na štvrtom mieste je už ale Citroën ë-C3 113 k s dojazdom cez 300 km a cenou stále pod 25 000 €. Piatu priečku obsadil nováčik, Hyundai INSTER s cenou pod 25 000 € a dojazdom takmer 330 km.
Malý Hyundai posunul Dongfeng BOX, ale s väčšou batériou, ktorá mu umožňuje v meste prejsť cez 350 km na šieste miesto. Následne si opäť v rebríčku našiel svoje miesto Hyundai INSTER s ešte väčšou, až 49 kWh batériou a dojazdom 370 km. Mimochodom, aj vďaka nej je kráľom s najnižšou sumou na 100 km jazdy. Ale o tom inokedy.
Príjemne prekvapil Fiat 500e s cenou o 2 000 € nižšou ako minule, čo mu prinieslo 8. miesto v rebríčku. Len ten dojazd má žiaľ najhorší. Prvú desiatku uzatvárajú opäť nováčikovia, Renault 5 E-Tech a Opel Frontera Electric.
V prvej desiatke sú tak až 4 nové elektromobily, ktoré sú zároveň jedny z najdostupnejších. To je veľmi pozitívna správa. Iná dobrá správa je, že v prvej 15-ke sú dva pomerne veľké elektromobily – Opel Frontera a MG4, ale aj viacero veľmi pohodlných elektromobilov pre 4 dospelých pasažierov. Nie sú to teda iba miniatúrne „nákupné tašky“ za veľa peňazí.
Model | Cena od… | Výkon | Dojazd (WLTP) | Batéria (netto) | 100 km jazdy* |
Dacia Spring Electric 45 | 16 900 € | 33 kW | 225 km | 26,8 kWh | 2,14 € |
Dacia Spring Electric 65 | 18 900 € | 48 kW | 228 km | 26,8 kWh | 2,12 € |
Donfeng BOX | 22 990 € | 70 kW | 240 km | 31,4 kWh | 2,36 € |
Citroën ë-C3 113 k | 23 990 € | 83 kW | 320 km | 44 kWh | 2,48 € |
Hyundai INSTER | 24 750 € | 71 kW | 327 km | 42 kWh | 2,31 € |
Donfeng BOX | 25 490 € | 70 kW | 340 km | 42,3 kWh | 2,24 € |
Hyundai INSTER | 26 550 € | 84 kW | 370 km | 49 kWh | 2,04 € |
Fiat 500e HB (23,8 kWh) RED | 26 990 € | 70 kW | 190 km | 23,8 kWh | 2,25 € |
Renault 5 E-Tech | 27 500 € | 90 kW | 312 km | 40 kWh | 2,31 € |
Opel Frontera Electric | 28 990 € | 83 kW | 305 km | 44 kWh | 2,60 € |
Opel Corsa Electric 136 k | 30 590 € | 100 kW | 354 km | 50 kWh | 2,54 € |
Fiat 500e HB (42 kWh) | 30 990 € | 87 kW | 337 km | 42 kWh | 2,24 € |
Opel Corsa Electric 156 k | 31 890 € | 115 kW | 402 km | 51 kWh | 2,28 € |
Fiat 500e 3+1 RED | 31 990 € | 87 kW | 337 km | 42 kWh | 2,24 € |
MG4 Electric Emotion | 32 190 € | 125 kW | 350 km | 51 kWh | 2,62 € |
* pri domácom nabíjaní