Reklama

10 top spoločností, ktoré skončili v rukách Facebooku

Zdroj | Facebook
Števo Porubský
Zdroj | Facebook
Zdroj | Facebook

Facebook už rok po svojom vzniku začal nakupovať väčšie či menšie spoločnosti a start-upy. Doteraz ich kúpil takmer 60, z ktorých je niekoľko veľmi zaujímavých a ukazuje, akým smerom chce Facebook smerovať. Pozrite si tie najdôležitejšie.

Pozrite si

10 vecí, ktoré ste určite nevedeli o Facebooku

1. FriendFeed

Nebyť nákupu spoločnosti FriendFeed za 47 500 000 USD ešte v roku 2009, asi by sme nemali News Feed či tlačidlo „Like“. Facebook vedel prečo za sociálny agregátor platí takú (na tie časy) horibilnú sumu.

Zdroj | FriendFeed

2. Patenty Friendsteru

Za 40 000 000 dolárov si Facebook v roku 2010 kúpil dôležité patenty zanikajúcej platformy Friendster. Patenty sa týkali systému a metód, akými sa používatelia spájajú v on-line svete, metódy uploadu obsahu na sociálne siete, systém a metódy na manažovanie spojení v on-line sociálnej sieti apod.

3. Hot Potato

Okolo 10 miliónov dolárov vraj Facebook stál start-up Hot Potato, ktorého špecializáciou bolo checkovanie na určitých miestach a ich následný update. Vďaka tomu funguje aj Facebook Places. Facebook však so spoločnosťou „kúpil“ aj veľmi šikovných zamestnancov.

Pozrite si

Facebook denne používa 1,04 miliardy ľudí, mesačne o polovicu viac

4. Drop.io

Zhruba 10 000 000 dolárov dal Facebook za spoločnosť Drop.io, ktorá sa špecializovala na ukladanie a zdieľanie dát v on-line svete. Nákup prebehol koncom roka 2010.

Vedeli ste, že?

Facebook bol vo svojom úvode registrovaný na doméne TheFacebook.com. Za 200 000 dolárov si však v lete roku 2005 kúpil doménu Facebook.com od spoločnosti AboutFace. Doména FB.com ho však už stála viac. Za 8,5 milióna dolárov ju Facebook kúpil od vládnej agentúry AFB Federation.

5. Snaptu

Snaptu bola aplikácia, ktorá Facebook stála až 70 000 000 dolárov. Akvizícia prebehla na jar 2011 po tom, čo Facebook a spoločnosť Mobilica spolupracovali na vytvorení rozhrania Facebooku pre appku Snaptu. Tá združovala viacero sociálnych sietí, takže používatelia nemuseli klikať na viacero mobilných aplikácií.

Zdroj | Instagram

6. Instagram

Ak používate Instagram a neviete, že ho vlastní Facebook, tak by ste sa mali hanbiť. Facebook totiž za túto sociálnu platformu v presne pred 4 rokmi zaplatil neuveriteľnú 1 miliardu dolárov! Na čo je ale Facebooku? Na rozšírenie množstva používateľov a v čase nákupu na získanie povedomia o Facebooku aj na konkurenčnej sociálnej platforme.

Pozrite si

Facebook ničí Twitter. Prostredníctvom Instagramu

7. Face.com

Facebook má rád Izrael a jeho start-upy. Za 100 000 000 totiž kúpil spoločnosť Face.com, ktorá sa venovala pokročilému rozpoznávaniu tvárí. Facebook začlenil starp-up a jeho systém do svojich kódv, vďaka ktorým môžete jednoducho tagovať svojich známych.

Zdroj | WhatsApp

8. WhatsApp

Ďalšou spoločnosťou s miliónmi používateľov, ktorá sa Facebooku zapáčila, bola v roku 2014 firma za appkou WhatsApp. Za tú Facebook dal ešte neuveriteľnejšiu sumu – 19 000 000 000 dolárov. WhatsApp je pritom platforma na rýchle posielanie krátkych správ, niečo ako roky známy Skype. Investícia sa Facebooku nikdy nevrátila a asi ani nevráti. Patrí medzi najväčšie sumy, aké boli kedy v tomto biznise zaplatené.

Pozrite si

Facebook kupuje WhatsApp za neuveriteľných 19 miliárd dolárov!

9. Oculus VR

Za výrazne nižšiu sumu, „len“ 2 miliardy dolárov, kúpil koncom mája 2014 Facebook spoločnosť Oculus VR. Tá je však z úplne iného súdka, ako ostatné doterajšie akvizované spoločnosti. Venuje sa vývoju a výrobe virtuálnych okuliarov, v ktorých však Facebook vidí veľkú budúcnosť. Už aj na Facebooku totiž môžete vidieť 360° VR videá, ktoré cez VR okuliare vyzerajú ešte zaujímavejšie. Ani táto investícia sa Facebooku zatiaľ nevrátila.

Pozrite si

Facebook vstupuje do sveta virtuálnej reality!

Zdroj | Oculus

10. Ascenta

V roku 2014 Facebook kúpil aj pomerne málo známu spoločnosť Ascenta, ktorá taktiež nespadá do doterajšieho smerovania Facebooku. Venuje sa totiž vývoju a výrobe dronov. Anglická spoločnosť stála Facebook 20 000 000 dolárov. Plány Facebooku sú však v tomto prípade jasné. Vďaka akvizícii sa začal venovať internetu pre rozvojové krajiny – Internet.org.

Facebook so svojimi financiami nemá problém kúpiť prakticky akúkoľvek spoločnosť. Aké ďalšie má však v pláne zatiaľ nikto nevie. Uvidíme, čo sa Facebooku zapáči a čo bude chcieť zaradiť do svojho portfólia. Po Microsofte, Google a Apple je totiž najväčším hráčom na poli akvizícií.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.